fredag 20 april 2012

Försök till fix på min blogg

Igår kväll höll jag på med klisterarbete på min kära blogg. Inte gick
det som jag ville inte. Jag har en annan mall från början i min
blogg. Så jag misstänker att det är därför det inte riktigt går som
jag vill. Jag vill ha flikar där det är lättare att hitta på bloggen.
Tex: i en flik allt om husbilen, nästa om mina smycken,
 om tips mm. Men jag fixar  inte det...finns det någon som
har blogspot som mej, som kan säga hur man gör? då vore jag
så tacksam. Vet därför inte om det går att genomföra på grund av
min grundmall som inte är blogspots.
Jag brukar annars ha det så bra...alltså när sonen är hemma.
Båda sönerna brukar alltid hjälpa sin mamma med bloggandet.
Men nu får jag försöka själv:)
Har varit in på -fixa din blogspot- men jag är väl lite för rädd
att pyssla för mycket så jag lyckas radera hela bloggen:)
Annars får jag väl vänta till sonen kommer hem.

Som tur var kom ett par av våra goda vänner mitt i all min
frustration, så jag fick ett avbrott i mitt slitande av hår:)
 Efter besöket hann vi  se lite av Skellefteå-Brynäs
hockeymatchen på tv. Men inte heller det var speciellt roligt när
vårat kära Skellefteå förlorade.
Dom har kämpat så och var så duktiga.

Idag vill jag gratulera min väninna Carina som fyller år.
Hoppas du får en bra och fin födelsedag kära vän:)

I helgen har vädergudarna bestämt sig för att det ska snöa massor
hos oss. Så inte blir det mycket till uteaktiviteter kan jag säga:)

Hoppas ni alla får en trevlig helg.
Kram till er// D

16 kommentarer:

  1. Tack för Gratulationen,MIn Bäste Vän/ Carina

    SvaraRadera
  2. Carina: det var så lite. Hoppas din dag blir helt super:) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har haft mycket god hjälp av äldsta dottern med vissa saker i min blogg som ex. fotografier. Hon är jätteduktig...önskar jag hade hennes gåva..*L*
    Lycka till med pysslandet på bloggen och ha nu en jättehärlig helg!
    Varm Kram

    SvaraRadera
  4. Agnes: visst är det härligt att få hjälp av våra ungdomar:) lite bortskämd är man dock:) jag önskar också att jag kunde mera. Kram o trevlig helg till dej också.

    SvaraRadera
  5. jag är lika feg som du, vågar knappt röra något i bloggen för att inte riskera att allt försvinner...vilken katastrof!
    Synd på förlusten igår, vi hejjade på SAIK då Brynäs ju slog ut vårat favoritlag Färjestad..en bra match men tyvärr så vann Brynäs till slut.
    Hoppas snöandet ger med sig..Hu!
    kram

    SvaraRadera
  6. Agneta: jo jag vet att vi är lika i detta fallet. Skraj att nåt ska försvinna. Tänkte på er faktiskt igår, vem ni hejade på:) jag vet du sa att Brynäs slog ut erat lag. Förstod väl nästan att vi hejade på samma lag just nu. Men tyvärr gick det inte hela vägen ändå...skit också. Ha en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en härlig helg trots hotande snö.......här planterar jag förfullt....märkligt och lite kul hur det kan vara sådan skillnad:) kram

    SvaraRadera
  8. Elin: nej vad orättvist, jag vill också påta i trädgården.
    Du får plantera för mig också då:) Eller hur?
    Visst är det ganska otroligt vilken skillnad vi har det.
    Ha det så mysigt i helgen. Kram

    SvaraRadera
  9. Det är bra att du försöker, det är ju bästa sättet att lära sig. Ta en riktig back-up så går det säkert bra. Man skall ju alltid försöka, det händer oftast inte så mycket, men har inte blogspot någon frågesida (forum) där du kan ställa frågor om diverse saker. Brukar de flesta ha. Vore väl en guldstjärna att försöka lösa det själv. Vi har ju en grabb som är datanörd så för oss är det ett måste att visa att vi kan själva?! Han tycker vi är duktiga! Lycka till! 3 M

    SvaraRadera
  10. 3M. Jo jag vet, visst vore det en guldstjärna om man klarar det själv. Jag vet att sönerna skulle tycka att jag också vore duktig om jag fixat nåt utan deras hjälp:) träning ger färdighet, jag vet. Det är nog mest feghet för rädsla att radera bort allt. Det vore verkligen trist om det hände. Kram

    SvaraRadera
  11. Du behöver inte vara rädd att radera hela din blogg. Om du går in på Mall finns det en ruta som heter Säkerhetskopiera/Återställ. Där säkerhetskopierar du hela bloggen till din dator. Sedan kan du fixa och trixa nästan hur som helst.
    Vill du ha flikar överst, går du in på Sidor och skapar varje sida för sej. Ex Husbil, Smycken Där finns en liten meny som heter Visa Flikar som och där väljer du Flikar överst
    För att få fram varje flik klickar du på Ny sida och sedan Redigera, då döper du själva fliken.
    Nu kan du fixa detta själv (utan sönerna)
    Lycka till med ditt bloggpysslande /Kram

    SvaraRadera
  12. Anette: hoppsan vad du visste:) då ska jag undersöka detta tack. :-D

    SvaraRadera
  13. Tittar in och önskar dig en härlig Söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Agnes: Tack detsamma till dej:) Kram

    SvaraRadera
  15. Hej Dessan. Såg att du frågade på min blogg ang "etiketterna" Nu skrev jag svaret på min blogg, var kanske lite dumt. Men du kan väl titta in där igen o se om det var vad du menade. Hör av dig igen.
    Hälsn Yvonné

    SvaraRadera
  16. Yvonne: har kastat in frågan hos flera, o fått olika svar. Igår kväll kom iallafall etiketterna i på den blogg vi fixar på just nu:)tack o lov. Men din blogg är så fin tycker jag så visst jag ska titta in igen. Tack snälla

    SvaraRadera