tisdag 24 april 2012

Lite engångs påfyllnad:)


Har börjat koncentrera mig på att fylla på i husbilen och tömma det som är för tungt. Man nåste tänka sig för extra noga när man ska åka runt Europa på semester. Åtminstone känns det så. Skulle inte bli så glad om vi åkte på böter för övervikt för att vi packat med oss för mycket:(  Nu har vi en bil som har en totalvikt på 3500 kg. Vi får packa för 480 kg ungefär, men det innefattar allt. Människorna i husbilen, cyklar, mm. Allt väger...tyvärr:) Visst vore det drömmen att slippa tänka så mycket på vad man packar med sig. Jag brukar vilja ha med mig lite extra saker:) men jag får numera tänka om.


Har ialla fall börjat fylla på dom "lätta" sakerna till att börja med:) ha ha.  Vi var i helgen och köpte på oss lite pappers asietter och djuptallrikar. Det är så skönt att bara köra med engångs när man är på resande fot. Däremot när vi kommit fram på camping och står stilla, då kommer mina melamin tallrikar fram:) Jag gillar att gå till diskrummet när vi är på semester. Man träffar så mycket trevligt folk som man kan surra med då:) Sen har man inte så mycket disk så det är så betungande.

Kram till er// D

7 kommentarer:

  1. Å ska ni åka runt i Europa till sommaren.
    Lät jättehärligt!
    ha en fin dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Agnes: visst låter det härligt:) det blir jättetrevligt att få köra genom Holland,Tyskland osv.Sen för att möta upp yngsta sonen i Paris:) Hoppas allt är bra med dej. Kram

    SvaraRadera
  3. När vi hade vår förra husbil började vi med ljudbok istället för "tegelstens-romaner" Vi köpte oss varsin MP3-spelare som vi lade över böckerna i. Och den väger ju nästan ingenting :)

    SvaraRadera
  4. Vi kör med melamintallrikar, men riktiga glas, hatar plastmuggar. Men vi ligger ju aldrig på campingar, mer än i undagsfall, och använder oss då inte av faciliteterna. Vi tycker att vi har köpt en bil med dusch, kök och har hyfsat gott om vatten så vi diskar och duschar i bilen. Vill inte hålla på med för mycket sopor med sortering och sånt. Vår bil har ju 4 tons kapacitet, så vi har lite mer att kunna stuva på. Men vi lever friluftsliv mycket med fricamping, men vill ändå ha det mysigt och med lite fint. Riktiga vinglas oc stearinljus tycker vi är mysigt. Men alla ska ju leva som de tycker passar dem bäst. Vi är också ute väldigt mycket.
    Men kul med förberedelser är det, förstår jag. 3 M

    SvaraRadera
  5. Anette: ytterligare nåt att tänka på:) tack kära vän för tipset. Kram

    SvaraRadera
  6. 3M: jag gillar mina melamintallrikar massor. Men jag gillar också mina plastglas på fot till. Jag tycker också om som jag sa, att gå till köket o snacka skit m folk:) Då känner jag att jag har semester...konstigt nog va? Sen åker jag ingenstans utan värmeljus o smålampor ute:) :) pynt måste också med. Visst är det så att var o en gör sina val.

    SvaraRadera
  7. sådär gjorde vi med, engångs under färden och tallrikar av melanim på campingar där man kan diska upp ordentligt. Sparade ju en del på vattnet på så sätt.
    kram

    SvaraRadera