söndag 22 april 2012

Cykeltur igen...men nu m hjälm

Idag var det tack o lov bättre väder... ingen snö ialla fall:)
Så då ville jag prova hur det gick att cykla med mitt onda knä.
Det är 2 veckor sedan min cykelvurpa. Mitt knä har varit
ganska elakt och är det lite ännu. Det går sakta sakta framåt.
Eftersom jag har en el-cykel och olyckan var framme så
blev det att köpa en cykelhjälm. Jag såg hur nära det var
och hur skadad man kan bli utan hjälm. Så det blev att köpa
en vit hjälm...den måste ju passa till min vita cykel:) :)

Visst värkte det och gjorde ont i mitt vänstra knä som
fick ta den värsta smällen, och än kan jag inte cykla så långt..
Men skam den som ger sig . Träning ger färdighet,
är det inte så man säger:)

Trevlig söndag
Kram till er// D

7 kommentarer:

  1. skönt att du kan komma igång lite igen sakta men säkert! Bättre ta det lugnt i början nu...!
    Hjälm är en billig livförsäkring om olyckan är framme, själv har jag ingen men borde nog skaffa...barnen säger alltid att jag måste köpa en. Föll med cykeln en gång och bröt armbågsbenet, läkaren frågade om jag hade hjälm varvid mitt svar blev Hade det hjälpt då? Dum, ung o naiv var jag då!

    SvaraRadera
  2. Agneta: jo nog blir det sakta men säkert alltid. Visst är hjälm en billig livförsäkring. Jag skulle nog inte köpt någon om jag inte ramlat så illa. Nu känns det faktiskt riktigt klokt m hjälm:) oj. Att du ramlade så illa också. Hoppas det läkt o är borta, med tanke på att du har nog med din kropp. Kram till dej kära vän

    SvaraRadera
  3. Det är ofta så, att om man inte börjar träna så styr psyket och man blir rädd. Samma sak om man är med om en bilolycka. Måste på igen. Sedan måste man visa kroppen vem som bestämmer, eller? 3 M

    SvaraRadera
  4. 3m: jo allt det där vet jag nog kan jag säga. Har varit med om 2 trfikolyckor. Blivit påkörd 2 ggr. En kvinna var full o den andra kvinnan hade bråttom o körde om när vi försiktigt saktade in för ett trettiotal renar på vägen. Därav min whiplash o bröstrygg skada. Jo jag vet att det är bara fortsätta att köra. Men lite reserverad o mer uppmärksam blir man efter såna smällar. Vill inte ha fler skador. Men jag kämpar på:)

    SvaraRadera
  5. Smart med cykelhjälm, använder andra i din familj ocks hjälm?

    Ibland skulle det vara skönt med en allmän cykelhjälmslag för alla.

    SvaraRadera
  6. Hej Anonym: jo visst har både jag o min man börjat m cykelhjälm efter min vurpa. Absolut skulle det vara allmän lag på hjälm. Då kanske fler skulle använda dom.

    SvaraRadera
  7. Hej igen Dessan, började också nyligen använda hjälm på allvar efter en liten olycka. Eller snarare då insåg jag hur viktigt det är med cykelhjälm. Skulle jag inte haft hjälmen på mig då, så vet jag inte hur mycket jag skulle cykla idag mera.

    Efter det använder jag alltid hjälmen, även fast jag bara cyklar 100m till butiken. Och sambon kom inte heller undan, även där cyklas de efter lite övertalning med hjälm.

    Idag försöker jag även påverka nära och kära att inse hur viktig hjälmen är fast många i min ålder anser att är löjligt och onödigt.

    Hur är det med sönerna som jag förstått är lika gamla som mig, använder de också hjälm?

    SvaraRadera