torsdag 3 maj 2012

3 nya plåthus:)

Någon gång måste man bara få berätta när man gjort superbra fynd :) Ibland kan man verkligen fynda när man är på resa:) När vi var med husbilen i helgen gick vi in på "lilla varuhuset" för att köpa lite fikabröd och lite annat smått som saknades. Inte kunde jag motstå dessa söta hus ljuslyktor som stod där på hyllan:) Jag har sökt efter liknande plåthus, men inga hittat...eller så har dom
varit för dyra. Om man får betala 60 kr för alla 3 !!, vad gör man då,...jo handlar glatt:) :) Så nu fick jag kasta dom gamla lykorna som hängt med ett tag och som var tilltufsade, och sätta dessa lyktor på bron istället. Lite somrigare blev det. Och jättenöjd blev jag:)

Här i skrivandes stund är det 0 grader.
Oj så trist när det är så kallt och blåsigt.
Dessutom hotar dom med snö igen!! i helgen.
När ska snöandet ta slut...Kung Bore verkar inte vilja släppa
taget hos oss ännu...dessutom är det Maj månad. Men det man
inte kan påverka, är det väl ingen ide att bry sig om.
Gäller väl bara att invänta och se när sol o värme dyker upp:)

Kram till er // D



6 kommentarer:

  1. menar du att du fick alla de tre för 60 kronor?! Förstår att du inte tvekade alls, för de är hur fina som helst. har oxå tittat på liknande.
    här har det varit lite över 20 gr o strålande sol idag med. Barnen har bränt sig rejält trots smörjningar och jag är lite röd om nosen :-)
    hållertummarna du slipper snö iallafall!
    kram

    SvaraRadera
  2. Såna där små plåthus är för söta. Har själv tittat på några men inte kommit till "skott" Få se om det kan bli nåt fynd i morgon, eftersom vi planerar en heldag på Ullared med shopping då :)

    SvaraRadera
  3. Jättefina små hus! Skulle också behöva ett gäng nya, för de gamla börjar att se lite rostiga ut. Men man kan ju måla dem också, lite senare bara. För nu kommer vi inte att tända dem ändå. Kul att du hittade dem till så bra års. Stackars er som ar så kallt, vi har verkligen haft det skönt hos oss, ser på grannens kastanj att blommorna kommer snart. Björkarna lämnar från sig en gul smörja som ställer till elände för en del. I morse när vi skulle ge oss iväg med bilen fick vi sätta på vindrutetorkarna. Rutan helt fylld av pollen. Behöver lite regn nu som dämpar lite. Ha det så gott. 3 M

    SvaraRadera
  4. Agneta: visst är det kul:) att man kan fynda så jättebilligt. Det stod att det var skada, därav priset....men jag har inte hitrat någon skada? lyckos er som har haft så varmt. Det är nog bra att smörja in sej mot solen. Det sägs att solen är som farligast nu. Röd om nosen...då är du som mej. Nosen är den som får färg:)
    Hoppas du mår bra nu. Kram

    SvaraRadera
  5. Anette: ohh! Härligt m Ullareds shopping. Hoppas vi också hinner förbi där i sommar. Annars klämmer vi in det helt enkelt. Shoppa på kära du:)

    SvaraRadera
  6. Marianne: Det är sant att man kan måla husen. Först tänkte jag måla mina hus röda... Men ska nog vänta med det:) visst är det trist med pollensmörjan. Än har det inte kommit hit. Jag gruvar lite ska jag säga. Måste nog börja öka på med all allergi/astmamedicin redan nu, måste mota Olle i grinden...om det går. Hoppas ni mår hyfsat bra nu med eran allergi. Sköt om er:)

    SvaraRadera