torsdag 31 maj 2012

Nu är vi i Moseldalen


Borgen Eltz
 Innan vi kom hit till Cochem, så besökte vi "burg Eltz". Som också är en sevärdhet. Borgen var insprängd mitt i skogen bland bergen. Jättemäktigt att se. Vi fick en guidad tur...dock på Tyska men vi hade ture att ha en kvinna från Holland med i samma grupp, så hon översatte åt oss.
En skattkammarbild:) Mycket guld och juveler.
Sen måste man såklart skicka ett vykort till min mamma och pappa hemma. Det är inte ofta vi skickar vykort, men här var jag bara tvungen att kriva ett till mina föräldrar för det var så fint:)

Står precis just nu utanför en garageport i Cochem Moseldalen. Visst är det läckert:) här hittade vi gratis internet ha ha.vi har precis gått ner från borgen här. Där var härlig utsikt:)

Nog för att Kjell är lite höjdrädd men han klarade sig fint. För natten har vi parkerat vid vattnet. Mitt i stan...som mååånga andra husbilsåkare gör. En fin ställplats/p-plats att bara sova på. Inget wifi eller toa dock.
Här är svanarna jättetama och kommer fram hur nära som helst:)
Här sover vi i natt. Alldeles perfekt. Nära stan och vattnet

Kram//D

2 kommentarer: