fredag 18 maj 2012

Palt och Presenter

Igår regnade hela dagen hos oss, och det ser ut att fortsätta. Men för mig gör det inget, det är perfekt just nu när det spricker i björkarna som värst just nu. Det är klart att det är trist för alla andra som vill ha sol. Jag kunde hålla mig i husbilen istället och packa in i skåpar och garderober, allt som jag hade packat och klart inne. Maken bar och jag fyllde skåparna. Vi hade ett bra teamwork sa vi;)
Vi försöker tänka på allt så man inte tar med nåt som är för tungt så vi åker på övervikt. Vi måste nog väga hela paketet innan vi drar nästa helg. Det är nog säkrast;)
Igår hade vi paltmiddag med mina föräldrar. Inte visste jag att mina bloggvänner gillade Palt:)
När sedan vår middag var avklarad och mina föräldrar precis åkt hem, ringde det på dörren och in kommer våra allraste godaste vänner A-B och T. Dom ville komma och uppvakta K i förskott. Han som fyller 50 år medan vi är borta:)  Dom är för söta. K blev jätte jätteglad för sin present. Det håller ff det jag sagt om att det är bäst när det bara ringer på dörren....även om jag bytt om till en mjuk dress och inte känner mig allra finast i kläderna när vi får främmande:) :) Så det gick bra ändå:)
******
Nu är det fredag igen och en härlig helg tillsammans väntar.
Hoppas ni också får en trelvig helg.

Kram till er// D





6 kommentarer:

  1. Det är ju gott med palt, det tycker vi också. Med skirat smör och fläsk eller bacon. Mums, men oj vad mätt man blir. Det är ju kul att packa och förbereda för en resa som ni snart ger iväg på. Vi börjar så sakteliga dra oss hemöver. Vi skall vara barnvakt nästa vecka och måste göra en tur hemom för att lägga av lite smutstvätt och fylla på lite nya kläder. Blir en dag hemma bara, så iväg till äldsta grabben och hans små. Kull det också. Ha en skön helg. Kram 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså! Ni gillar också palt;) eller hur, visst är det gott. Det är det bästa med allt...det är planeringen o packningen. Ok, ni drar igen. Det är riktigt. Sköt om er.

      Radera
  2. Så trevligt med spontanbesök. Ha dé!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det:) inte helt fel alls

      Radera
  3. trevligt med besök sådär apropå bara..allt behöver inte vara så bestämt innan.
    Jag hoppas att dagen varit bra hos er, här har det regnat mer eller mindre hela dagen så något trädgårdsarbete blev det inte trots att det var högsta prio imorse.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visat känner man sig rik när man har vänner som droppar i .trist att ni i te fick göra det ni planerat. Ni får hitta på nåt roligare:) :)

      Radera