söndag 13 maj 2012

Överkasten på plats


Satte mig nu vid datorn nynnandes till en massa svenska låtar på Spotify..just nu är det en låt som heter: Våren 1972. Tror han sjunger om sin fru. Den är så fin låten. Då går det bra att blogga
....kärleken mellan oss består, du är lika vacker nu som då...Det är väl typiskt svenska låtar:)
ja ja...tillbaka till verkligheten..ha ha

När vi köpte denna husbil förra våren, följde det inte ens med överkast till sängarna. Det fanns filtar som vi använt istället...oj oj vad jag har slitit och dragit i dessa filtar för att dom ska täcka så mycket som möjligt av täcken och kuddar. Men det vet väl alla att det inte funkar att dra i ett stumt material;)
Då kom jag ihåg att jag hade sparat ett brunt överkast med moccakänsla och med quiltat under. Detta var alltså ett överkast för dubbelsäng. Perfekt tänkte jag...jag provar att dela detta i 2 bitar. Det jag gjorde, och sicksackade där jag klippt. Sen hade vi dessa 2 bruna kuddar också, 2 på varje säng. Tvättade allt och sen när det var torrt gick jag ut och började bädda i husbilen. Jag blev jättenöjd. Tänk vad man känner sig nyttig och glad när man har lyckats återanvända nåt som bara ligger, istället för att köpa nytt. Där sparade vi på miljön och så sparade vi en slant;) ;) Nu är det bara att invänta onsdag, och fukttesten av vår husbil. Sen lite oljebyte på det, sen är det bara att börja packa in allt i husbilen igen. Just nu surrar luftrenaren för fullt därinne. Det som min man måste göra, är att fixa ett till 12 volts uttag. Dom är ofta så illa till, plus att det finns så få av dom, så jag är så glad över att ha 2 st elektriker i familjen;)  För alltid är det nåt som måste fixas med elektriciteten:) ;)

Här har vi haft en helt underbar dag. Bra väder hela helgen.
Ha en bra söndag till er därute.

Kram till er// D

2 kommentarer:

  1. visst är det kul när man kan komma på sådan lösningar som helt plötsligt bara ploppar upp i huvudet :-) och dessutom så blev det ju hur snyggt som helst!
    kram

    SvaraRadera