söndag 18 november 2012

Bakning med min nya fina:)

Min nya fina fina Kitchen Aid som jag fick före helgen....bara sådär:), har fått göra rätt för sig:-). Tala om att det var ännu roligare att baka, nu när jag har en sån fin maskin som jobbar åt mej. Det märktes att det var en rejäl och hållbar maskin med tillbehör som jag fått:)) Det är nog en risk att vi måste köpa en frys till bara, om jag ska fortsätta med detta baktempo:)))))
Jag provade att göra "kalljästa" frallor. Det var lindrigt. Man kan spara degen i kylen och grädda ut dom morgonen efter. Om man skulle vara sugen på nybakta frallor till frukost. Det fick min familj:)
Sen gjorde jag lite kärleksmums eller vad man vill kalla dom. Mycket med mörk choklad i dessa. Som nu också ligger i frysen, för att invänta fikasugna:)
Våra kompisar kör just nu med Lchf diet. Så då gjorde jag lite godis till dom i helgen.
Här hos oss har det börjat regna och är så grått och trist. Så det blir en grå söndag...ute ialla fall. Nu ska jag gå och surra med maken och sonen lite. Och kanske titta på lite skidor på tv:)

Ha en bra söndag. Kram// D

8 kommentarer:

  1. Då vet jag varför du inte är på Skypen ha ha ha Såå gott det ser ut, alltihopa, mums. Varma frallor på morgonen låter inte så tokigt, synd att vi bor såå långt ifrån varandra!
    Här är också en gråmulen dag +6gr och här har det bakats Macarons!
    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Har haft lite mycket bak bl.a. Så därför har jag inte suttit vid datorn. Men tack för samtalet nu för en stund sedan:) lycka till i morgon:) kram

    SvaraRadera
  3. Tack sötisar för de enormt goda godisarna! de satt som smäck!!! gick åt i rasande fart på lördagskvällen..... ser fram emot gott fika sen då vi slutat med våra "dumheter". kram , ha de gott/ annbritt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt Ann-Britt:) vilken tur att ni gillade godisarna:)) kom o hälsa på. Kanske jag har bakat nåt annat lchf, som ni kan testa. Vem vet:)) Kram

      Radera
  4. Oooh va gott det ser ut!

    Synd att det är så långt upp till er!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch! Lennart. Du har väl husbil. Fort har ni kommit upp till oss:) ni är så välkomna på fina. Ha en bra kväll. Kram

      Radera
  5. inga problem, jag säger som till alla andra som inte har plats för allt sitt bakande..."min frys har gott om plats!" ;)
    Fast just idag har faktiskt jag o Tuva bakat kanelbullar mellan varven med allt som skulle fixas runt Pers transport.
    kram

    SvaraRadera
  6. Agneta: OK! :) vad bra då vet jag det. Ska väl ta o packa ihop mitt då o komma hos dej med det:)) Hoppas Per mår bättre och bättre för var dag. Önskar er det bästa. Kram

    SvaraRadera