tisdag 27 november 2012

Macarons för hela slanten:))

Eftersom jag nu är glad ägare av en Kitchen Aid. Så är jag i ett bakstim just nu:) I helgen när vi var hos sonen och hans flickvän. Gick jag o Jonna till deras hobbyaffär. Jag hade kvar lite presentkortspengar som jag fått av våra ungdomar. Där inne botaniserade jag en stund. Men! då såg jag till min glädje att dom hade lite smaker och färger till macarons kakor:)) Ett självklart köp.
Självklart blev det lite sådant då:) Hörde att det skulle vara svårt att få tag på mjölet till dessa småkakor. Så jag passade på och köpte deras mjölpåse..haha. Lite lat kände jag mig dock. Jag vill alltid göra och blanda ihop ingredienserna själv till mitt bak. Men nu chansade jag. Kjell tyckte att jag absolut skulle ha Mia Öhrn´s bok också. Den köpte vi på Lagerhause.
Igår när jag kom hem, hade jag fått paket av Yvonne. Min bloggväninna i Stockholm. Dom har så många fina butiker där, som inte finns här. Så hem kom en stor påse med bl.a en silicon mall till macarons kakorna. Och lite smaker till. Jag gillar...eller snarare älskar lakrits. Helst salt lakrits. Det hade hon också fixat till mej. Vilken tur jag har, som har en väninna som kan "köpa ut" detta till mej:) Tack snälla snälla JoY:)  Måste nästa prova att baka dessa idag:)
Ska nog börja med dessa..."Lakrits macarons" Oj oj, vad spännade detta ska bli:)
Ha en bra dag
Kram// D

10 kommentarer:

  1. Gissa om jag blir nyfiken!! Kan knappt bärga mig tills bilder blir utlagda på dina kakor.
    Kramizar Yvonné

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yvonne: om dom blir snygga ja:) eller ?:)hoppas ditt bak gick bra oxå. Kramiz

      Radera
  2. Visst är det bra med vänner som kan " köpa ut " !

    Jag hade en sån i Norrköping på 60- talet :)!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  3. sicken tur att du har så bra vänner som köper ut ;D och nu väntar jag spänt på resultatet av ditt bakande. Just lakrits är ju min absoluta favorit av allt godis, så ja jag erkänner att jag är lite avis på ditt bakande.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Agneta: lakrits är oxå min absoluta favorit:) kram

      Radera
  4. Lennart: ha ha. Visst är det. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej,jag undrar en sak,vart har du köpt alla macarons grejer?:)

    SvaraRadera
  6. Hej. Jo både på hobbyaffär i Umeå. Plus på Tradera har jag lagt bud på bakduken. Lycka till

    SvaraRadera