torsdag 15 november 2012

Min nya Kitchen Aid


Ibland så slutar dagarna kanonbra:) Igår var det en sådan dag. Hem kom min man och son igår, och överraskade mej.......Med en vit Kitchen Aid!!! Jag har så länge velat ha en sådan. Gabriel hjälpte sin pappa att välja färg, och rätt färg blev det...VITT.  Dom såg mig härom kvällen knåda ihop en kalljäst deg som skulle jobbas för hand ett tag. Kjell fick såklart hjälpa mig lite. Det är egentligen för tunga jobb för mig det. Och ont får jag i axlar o nacke efteråt. Men jag älskar att baka och gör allt sån såklart ibland ändå. Iblan får man lida pin:) för att få göra det man gillar. Jo! jag vet....dom skämmer bort mig nåt kopiöst. Tusen tusen tack
Jag blev som ni förstår, så himla, himla, himla glad över denna fina Kitchen aid som står på köks bänken nu. Jag hoppade som ett barn kan jag säga:) Men vem gör inte det när man får en sån fin present...dessutom bara sådär. Snygg o stilig. Jag ska strax börja baka med den:) Det gäller att passa på när kroppen är med:-) Måste gå o starta ugnen nu. Ha de gott.

Vill också gratta min väninna som fyller år idag. Grattis Ann-Britt på din stora dag.
Kram // D

8 kommentarer:

  1. Den får du mycket nytta av!

    Ha de bra o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh sååå roligt, vi, som pratade om köksmaskiner igår på Skypen! Jag säger Grattis till dig min vän, nu blir det ännu mera bakat. Vi får slå oss ihop och baka och öppna ett ställe mitt emellan oss hihihi
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det lustigt:) att vi just igår pratade så mycket om bakning och dina formar/mallar du fick:) vi får nog fixa nåt ihop nu:) ha ha. Lycka till med ditt bak o fotande. Det blir kul att se bilder fr din nya kamera:) kramiz

      Radera
  3. Oj vad du blir bortskämd :) Men det är du värd! Det är härligt när omgivningen är omtänksam <3 Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag vet om det:) och så vill man både visa o berätta:) Tack snälla för att du tycker så. Det är härligt när ens nära är så omtänksamma o snälla med mej. Det är kanon. Sköt om dej vän och <3 Kramiz

      Radera
  4. Åh en kitchen aid....inte alls avis, inte alls......jättefin!

    SvaraRadera
  5. Ok. Ha ha. Jag förstår:). Det var inte jag heller när jag inte hade någon...men andra:) men nu har jag en egen o är jätteglad över den. Nu är det ännu roligare att baka må jag säga:) ha det bra. Kram

    SvaraRadera