fredag 23 november 2012

Ljusslingor och Cake pops:)

I går gick det inte längre för mig att lägga in foton på min blogg. Så då var jag så illa tvungen att köpa mera minne, per månad nu, för att kunna blogga. Och vad gör man när man vill ha en blogg:)) Jo! då betalar man och ser glad ut:). Vips gick det bättre att lägga in bilderna igen.
***********************************
I går blev det även lite ljusslinge uppsättning ute hos oss. Det är så mysigt med slingor. Innan man fått fast allt och kopplat, och gömt alla sladdar, och stora transformatorer, så det inte syns. Det tar sin tid:) Men när det är klart är man så nöjd:))

Sedan på kvällen började jag projektet " Cake Pops"
2 paket ballerina kakor, eller oreo cookies. Mixas till smulor.
100 gr philadelphia ost, blandas i. Rullas till bollar, Ställ i frysen en stund.
200 gr mjölkchoklad, smältes över vattenbad. Rulla bollarna i chokladen, medan det är varmt. 
Sätt på valfri strössel eller cocos på toppen eller på hela bollen.
Grillpinnar att sätta dom på.
Nu hade jag inga grillpinnar hemma, så jag rullade dom i chokladen och la dom sedan på ett fat med olika strössel och cocos flingor:) Man kan sätta på vad man så önskar. Dom hade blivit snyggare om jag haft pinnarna hemma, och efter chokladrullningen ställt dom i ett glas med socker, för att stelna:) Men nu får dessa duga. Får göra rätt nästa gång jag gör dessa kulor:)
****
Här regnar det just nu och är så tråkigt väder. Men jag hoppas helgen blir bättre.
Vi åker till äldsta sonen Christoffer i helgen, jag och maken. Det ska bli så trevligt att få träffa son och flickvännen Jonna:)
Trevlig helg önskar jag er.
//Kram D//

8 kommentarer:

  1. Jag fick också lov att betala för några veckor sedan!
    Men vad gör man och inte var det så stora pengar heller!
    Ha en trevlig helg med son och flickvän!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: det är bara betala o va glad:) tack det ska vi nog ha. Kram

      Radera
  2. Gott gott ser det ut.
    Jag har också betalat en gång, men efter det, så minskar jag alla bilderna jag lägger ut på bloggen, och har endast anv 1,71GB!
    Trevlig helg
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yvonne: jo jag vet att du oxå fått betala. Ska gå igenom vilken stl jag har på bilderna. Tack för tipset, o för idag. Kramiz

      Radera
  3. Därför valde jag att lämna Blogger och övergå till Wordpress.. ;) Ha en bra fredag. Förresten såg det hur mumsigt ut som helst! *vattnas i munnen* Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anette: ok, det var så. Det kanske blir så för mig oxå till slut. Godiset kan du äta. Men det kanske du såg i innehållsförteckningen jag gjorde. Dom sa det var Lchf:)) ha det gott. Kram

      Radera
  4. Förmodligen byter man till en annan bloggleverantör, finns ju så många att välja på, och som inte tar extra betalt för bilder. Det är ju lite jobb, men kanske lönar sig. Chokladbollarna såg jättegoda ut. Ha det så trevligt hos sonen och en trevlig helg. Kram 3 Mj

    SvaraRadera
  5. längtar tills vi också får upp ljusen, man behöver varendaste liten stråle nu idessa mörka tider tycker jag.
    ser väldigt gott ut med de där chokladbollarna :-D mums!
    kram

    SvaraRadera