fredag 9 november 2012

Ny webbkamera

Skulle skypa härom kvällen med äldsta sonen. Precis då hade min webbkamera tydligen gått sönder utan att jag visste det. Men det märktes precis när jag ville se Christoffer. Så yngsta sonen fixade mamma en ny kamera igår. Känns skönt att man har någon som vet vad som är bra, och vad jag ska ha. Och det vet Gabriel. Det är verkligen en kanon uppfinning detta med internet och skype:)
Den nya Webbkameran är en Logitec HD c 525.
Med autofocus. Vridbar mm
 När man bor långt från varandra, man vill prata, och dessutom se varandra. Då är det väl helt fantastiskt att denna möjligheten finns:) Det tycker då jag. Så nu är en ny installerad...Har fått en del nya skypevänner och det är jag jätteglad över. Nu kan vi dessutom ses:) Nu är jag redo igen för skype samtal:). Vill också passa på o önska alla en trevlig helg.

Kram// D

14 kommentarer:

  1. Såå roligt Dessan, då kan vi se varandra igen. Den förra blev kanske för varm, när vi pratade sååå länge hihi
    Kram från oss som har blå himmel -2gr

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har nog rätt:) ha ha. Tror att det kan vara så, den brann nog upp:) :) vi får ta en skymning till, så jag får se om denna håller måttet:). Kram fr oss. Vi har oxå haft blå himmel:)

      Radera
  2. Det är ju kul med webbkamera. Framförallt när man inte kan träffas så ofta. Du får ha en skön helg också! Kram 3 M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. En fiffig uppfinning är det. Ha det gott

      Radera
  3. Visst är det fantastiskt med Skype!
    Har inte använt det så mycket men snart!

    Saga och Loke med föräldrar åker till Thailand och blir borta i tre månader! Saga skall gå i skola där!

    Då blir det att Skypea!!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant. Oj vad spännande m Thailand. Vad kul för dom. Men säkert jättetomt för er. Då är det tur att man kan skypa:-) Kram

      Radera
  4. fin webcamera, vi kör med den som är inbyggd i datorn och den kvalitén är ju inte den bästa direkt.
    Skype är bra när man som ni, inte bor så nära dem som är nära o kära.
    trevlig helg till dig med
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skype är suveränt...både surr o så ser man varandra:) kram

      Radera
  5. Kul! Använder tyvärr inte Skype eftersom jag inte har nån att Skypa med ;) Ha en skön fredag Kram :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har då dej på min Skype lista:-) tror inte du kommer undan nu:) ha ha. Vi ses på skypen:) Kram

      Radera
  6. Håller med dig. Vi har precis börjat Skypa. Sparar många fvackra kronor. Ha en bra helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det roliga m Skype är att man ser varandra. Fast mindre bra om man ser ut som ett skogstroll när skypen ringer:):). Ha det gott

      Radera
  7. Ser att jag har en "pending contact request" hos dej - men hur får man igång skype sen då???

    SvaraRadera