onsdag 21 november 2012

Bilprovningen och turkosa julkulor:)


Idag blev det efterkontroll på bilprovningen med bilen. Hade lämnat in bilen för att gå igenom handbromsen...men tror ni att bilprovningen godkände den!! Nej nej inte det. Killen som gjorde besiktningen på bilen, han var så sur så sur. Han gnällde på allt...att dom hade så mycket att göra...att dom fick jobba långa dar...Men hallå! inte vill jag veta allt strul dom har på sin arbetsplats, när jag kommer och besiktar bilen. Deras interna strul tycker jag att dom kan hålla för sig själva... Men nåt fel skulle han på sin dåliga dag såklart hitta på bilen...och det blev handbromsen. Den tog inte nog fort för honom. Efter att vi då lämnat in bilen igen för att fixa till handbromsen, åkte jag dit idag. Jag hade sådan tur att det var en lugn och trevlig kille som tog sig an bilen. Han tyckte allt var så bra så. Glad fick jag ett rent och fint papper i handen och styrde glatt därifrån. Då var detta problem ur världen. Tack och lov för det:-)

Efter besiktningen åkte jag förbi Coop på vägen hem för att handla. När jag går in i butiken var där full jul. Julgranen var pyntad och tomtarna stod på rad:)) Pratade med min nyfunna väninna Yvonne på skype igår kväll igen:) Hon hade fått söka efter turkosa julkulor. Men Jakob hade till slut hittat en kasse full:) Här går jag rakt in i butiken och vad hade dom inte pyntat med...om inte turkosa kulor:)
Jag var då tvungen att fota denna granen. Vit och grann med turkost i. Jättesnyggt!. Det kommer bli snyggt hos henne också. Kul när det kommer andra färger än bara silver och rött:)
Hos oss får vi väl se vad det blir för färg i granen. Jag har guld eller gröna julgranskulor. Känns konstigt att det snart är jul. Man vill ha snö innan stämningen kommer ...åtminstone hos oss:)
 
Kram till er// D
 
 
 

9 kommentarer:

  1. Kan du inte även i granen ha favoritfärgen:)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Lennart:) vem vet...kanske det:)). Kram

      Radera
  2. De tar ut julen i förskott, men det gäller ju att hålla fart i konsumationen. Även här nere finns lite julantydan i några skyltfönster.
    Skönt att besiktningen är avklarad. Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Turkost?? Men... vad är det för fel på limegrönt, nu då?? ;) Kramiz

    SvaraRadera
  4. Skönt att få rena papper till slut!
    Och härhemma vill jag ha guld o röda kulor i granen. Fast barnen brukar kunna smyga in en massa annat också så en stilren gran kanske jag kan få om en massa år ;) får åka hem till syrran för att skåda en sådan!
    kram

    SvaraRadera
  5. Elisabeth: håller med det till 100%. Lite tidigt är det, men butikerna vill sälja förståss:) jo besiktningen har legat o grott, men nu är det klart. Tack o lov:) Kram

    Anette: ha ha:) var du rolig nu;) Kanske mina gröna/lime kulorna får vara med i år oxå:) annars kommer guldet fram:) :) Det är aldrig fel med lime:))) Kram vän

    Agneta: men dom granarna är väl dom bästa. När barnen varit med. Riktiga Disney granar:) kram

    SvaraRadera
  6. Tack Desan för att du "föhandsvisar" hur en gran med turkosa kulor kommer att se ut ha ha ha Tror (vet) att det kommer inte bli en vit plastgran, utan en vanlig grön med små djur i!!
    Bra att bilen gick igenom, nu är det bara att tuta o köra igen!
    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Gnälliga servicemänniskor är riktigt tråkigt, vi kan ju inte hjälpa att de har problem. Det är ju inte vi som bestämt att vi måste åka dit varenda år med bilen. Med husbilen också, redan efter 1 år för den väger mera. Knäppt. Men det är bara att bita ihop.
    Vi funderar inte så mycket på färgerna på kulorna i granen eftersom vi har sagt upp oss från julen sedan två år. Skönt att slippa..
    Kram 3 M

    SvaraRadera
  8. Joy: absolut! Förstår att ni ska ha en grön gran. Det ska vi oxå. Men inga djur tack. Det blir en plastis som vanligt. :) kramiz


    3M: visst är det trist. Känns nog tråkigt att måsta besikta. Sen att man måste besikta husbilen varje år, när den är ny i tyngre. Det är konstigt håller jag med om. Men det är bara att lyda:)ha det bra:) kram

    SvaraRadera