söndag 25 november 2012

Helg med äldsta sonen o Jonna

I helgen åkte jag och Kjell till vår äldsta son och hans flickvän. Dom bor 22 mil från oss. Så vi har mycket tid och mycket vi kan prata om i bilen, under dom 2,5 timmar det tar till dom från oss:) Där vi sitter och surrar som mest blinkar en långtradare åt oss. Där stod det ett gäng renar...mitt på E4:an. Och inte hade dom tid att flytta på sig heller. Latbilschauffören, som inte var svensk...han filmade renarna :) När vi kört några meter till, såg jag så mycket renar...men bakom stängslet. Jag tror inte att jag någonsin sett så många renar på rad efter varandra någon gång förut:) Tur att dom höll sig där bak.
När vi kom fram, checkade vi in på Hotell Scandic.
Inte undra på att Kjell var glad:)))
Vi gick in till stan med våra käraste ungdomar och tog en fika. Oj! det var så mysigt:). Vi har haft en jättefin helg, Vi fick både lunch och middag hemma hos C & J. Det är så skönt att bara få sitta hemma och äta gott och bara umgås med varandra. Tack snälla ni för det:)
Jag skulle fota sonen här...men jag vet då inte...det blev inte så bra skärpa:)) haha. Tur att det var ett vackert motiv:) Jag gillar det . Ett annorlunda foto blev det ialla fall. Det kan jag ändå säga.
På hotellet var det en stor frukost bufé. Jag äter aldrig så mycket som då. Allt och lite till, som jag aldrig någonsin skulle äta hemma:) Men det är ju det som är så härligt med att bo på hotell:)
När vi åkte hem idag var det sådan dimma efter E4:an, så man såg inte så bra. Vi hoppades innerligt att renhögen hade dragit sig från vägen. Och det hade dom...såklart:). Vi har haft en kanon helg. Hoppas ni också haft det.

Kram// D

3 kommentarer:

  1. Kul att komma iväg, få umgås och "bara vara". Och hotellfrukostar är ofta riktigt riktigt gott. Skönt att ni inte fick "närkontakt" med renarna. Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig helg med de unga!
    Hotellfrukost med gott om tid, inte illa!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Anette: Visst är det härligt att bara få ta det lugnt. Jo vi hade nog änglarna med oss i trafiken. Så många som det var:) Kramiz

    Lennart: Det är verkligen en energi kick att få träffa mina barn. Då mår jag som bäst:) Sen att få njuta av en stilla hotell frukost...mums. Kram

    SvaraRadera