tisdag 4 december 2012

Härliga fönster/spegel tvätt


Måste åter igen få slå ett slag för denna fantastiska maskin:) Kärcher tvättmaskinen till fönster. Den är så fantastiskt bra:) Tänk att jag varit så negativ till denna. Den som hjälper mig o mina axlar så mycket...och jätterena o fina fönster och speglar får jag. Nu slipper jag gnugga och gnugga upp och ner med armar och axlar, och sedan ha ont...som jag hade förut. Nu är det slut med det:) Denna maskin måste också vara helt suveränt för dom som inte kan vistas i vatten med händerna. Skulle nog köpt 2 st, om den ena går sönder:) Jag hittade denna på rea. Kanon säger jag bara. Köp den!. :))
Nu är det roligt att tvätta fönstren....det har det inte alltid varit.
(Bilden är lånad)
Ha en bra dag. Här har vi nu i skrivandes stund -18 grader.Burrr
Kram//D


5 kommentarer:

  1. Vilken bra " manick "!

    Här väntar snökaos!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så fiffigt, för att putsa fönster är ju både tråkigt och jobbigt! Kram

    SvaraRadera
  3. så bra, för putsa fönstrena tillhör absolut inte mina favoritsysselsättningar!
    kram

    SvaraRadera
  4. förresten.. -18 brrrrr! Här har jag -2 och fryser :)

    SvaraRadera
  5. Vi har en sådan manick i husbilen som vi använder den här årstiden (även höst och vår) när det blir så mycket imma på frontrutorna. Det funkar bra och tar bort vattnet hur lätt som helst. Bara att tömma den ofta. Hemma har vi hjälp med fönsterputsningen. Har inte gjort det på 15 år tror jag. Det är inte värt att hålla på och vara helt fördärvad efteråt. Finns faktiskt de som försörjer sig på att putsa andras fönster. Nu finns ju dessutom Rutavdraget. Så det kostar ca 200 kronor för hela huset med altanens fönster på våren. Det är det värt tycker vi. Kram
    3 M

    SvaraRadera