onsdag 26 december 2012

Julen 2012


Julen 2012.
Hos oss
Vi hade 26 graders kyla där vi bor, på julafton. Mysigt värre ute:)
På storbilds duken satt vi som tända ljus och tittade på Kalle Anka. Jag tycker att Sara Dawn Finer klarade sig galant som julvärd i år. Hon är proffsig.

Julbordet är dukat o klart.. julmaten på plats.....
....och lite småkakor till kaffet:)
I julklapp av: Gabriel, Christoffer och flickvännen Jonna, fick jag en påse fuuulll !!med lakrits i alla dess sorter. Tala om att jag blev jätte glad. Jag älskar saltlakrits. Nu har jag en egen påse med allt det goda:). Dessutom hade dom köpt en söt fotpall som jag sett tidigare och tyckte att den var så söt. Den är klockren nu för mig, när jag sitter i soffan o kollar på tv:) Tuuusen tack för att ni är så snäll med mamma/svärmor. Ni är bäst:)
Söta väninnan Ann-Britt kom förbi på julafton med ett paket till mej. Hon är för söt. Hon ville göra ett hem...sjukbesök. I paketet fanns denna söta ljuslykta. Tusen tack för det snälla du.
Våra söner fixade porträttfoton till mormor och morfar...i oljade ek ramar.Vi fick ställa upp som hos fotografen, och Gabriel fotade oss. Jag ville såklart också ha en uppsättning av familjen...så då åkte dom iväg och köpte vita ramar till oss. Fotona är nu på plats:) snyggt o prydligt.
Jag ska avsluta blogginlägget med att bjuda på en bild av mig själv:) Här sitter jag o kippar efter andan och kämpar för att inte skratta. Mina revben i mellangärdet skrek vid varje magmuskelskrattning. Tårarna sprutade. Trevligt hade vi och skrattade...men ont gjorde det:)
Kjell kom med hörlurar för att jag inte skulle höra hur alla skrattade:)) Men det blev bara värre. Tänk er själva hur alla skrattade när dom såg mig i hörlurar i vardagsrummet. Då skrattade jag ännu mera, och ont som sjutton gjorde det i mina förmodligen spruckna revben. Sen när man inte får skratta då vill man göra det hela tiden. Och inte blir det bättre.

Vi som campar med husbil....då vill man vara lite lat ibland och inte gå till tvättstugan o tvätta:) Tror ni inte att maken hade hittat en tvättmadkin till mej i julklapp:)) Ja ja, nu kommer han också att använda den...såklart. Jag blev superglad över den. Han är verkligen snäll tomten...jag menar Kjell med mig:) Lite bortskämd är jag nog allt. Vi ska ha den stående i garaget i husbilen.
Nu ska här tvättas kläder i husbilen. Söt o behändig är den o väger nästan inget:)
Hoppas ni haft en fantastisk jul o att tomten varit snäll med er.
Kram// D


6 kommentarer:

  1. Vilkentrevlig helg ni haft!
    Det är ni värda!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad då "lite" bortskämd?! ;) Förstår att ni haft det riktigt härligt och hoppas att dina revben läker snabbt, så du kan skratta frö fullt igen! Kramiz

    SvaraRadera
  3. Waow, vilken kyla! Det är nästan 60 graders skillnad från här... ;)

    SvaraRadera
  4. härligt med många skratt, synd då bara att de gör så ont just nu..håller tummarna för att de snart läker och du kan skratta för fullt igen :)
    ni verkar ha haft en underbar julhelg!
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina paket du har fått, pallen ser ut att ha stora NonStopKarameller Jösses såå mycket lakrits! Toppen att ni har fått tvättmaskin också. Förstår att du hade svårt att låta bli att skratta, när dom andra såg dig med hörlurarna ha ha ha ha
    Kramizar till er alla och hoppas du blir ok snart

    SvaraRadera
  6. Tack för alla snälla kommentarer o "mjuka" kramar. Det värmer. Ni är guld värda allihopa:-) Kram till er

    SvaraRadera