tisdag 26 februari 2013

Köp en Ekelund diskduk

När vi var till Stockholm i helgen som var...tipsade Yvónne (joytillsammans.) mej om denna diskduk. Och jag måste säga att jag blev glatt överraskad. Det är har allt jag vill ha av en disktrasa/duk:-) Om ni inte provat Ekelunds diskduk...gör det. Här nedan kan ni läsa allt om den. Bara att den är antibakteriell och att den är vävd i bomull säger väl allt. Sen att den torkar snabbt är ännu bättre:) På denna bilden...det är så min ser ut. Kul med olika motiv.

EKELUND Diskduk Skål 30x25

Antibakteriell disk & städduk.

Disk & städduken är vävd i bomull och bambuviskos vilket ger en mycket hög uppsugningsförmåga.Vävkonstruktionens struktur ger dessutom en optimal rengöring.

Bambu har naturliga egenskaper som eliminerar delar av bakteriefloran vilket begränsar uppkomsten av dålig lukt och därmed minskar behovet av tvätt. Odling av bambu kräver inga bekämpningsmedel eller konstbevattning.

Skötselråd
Klipp ej av befintliga sytrådsändar.
Tvättas före användning.
Tvättas i 40-60 ºC , använd ej sköljmedel.
Angiven storlek gäller efter 5 tvättar.

Bästa tipset mot bakterier:
Sterilisera duken genomblöt i mikrovågsugn, full effekt i 3-4 min (800w).
Skölj därefter duken med kallt vatten.
Alternativt kan diskduken kokas.

Disk & städduken ger en långvarig användning av högsta kvalitet, färg, form och funktion.

Utvecklad och tillverkad av Ekelund, Linneväveriet i Horred AB

En lite smartare disktrasa helt enkelt!
Jag är så nöjd med denna, att jag beställde hem ett till gäng i går, från http://www.kitchenstore.se/ . Dom finns i en massa olika fäger och motiv:) När man inte orkar göra så mycket just nu medan jag ska vila mig frisk....då kan man sitta och klicka hem lite roliga saker på nätet. :-)Säger igen..tusen tack Yvonne för att du tipsade mej om dessa. Jag är lite kritisk mot disktrasor...men den här funkar:-))
Kram// D

 

3 kommentarer:

  1. Bra tips!
    Ska läggas på minnet!

    Ha en bra dag o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du blev nöjd med den. Själv har jag flera som jag byter efter årstid :):)
    Kramiz Yvonné

    SvaraRadera
  3. Har ett par sådana också, tvättade ett Natalia ånger, de blir bättre efter några tvättar. Det är nackdelen att de inte torkar riktigt torrt i början, men hur länge sitter det antibakteriella kvar? Tycker att det enklaste är att tvätta dem tillsammans med t.ex. vittvätt riktigt varmt. Då håller de sig fräscha lite längre. Lycka till med dina! Krya på dig, det är en svår tid med astma, vet själv. Fukten är värst. Kram 3 M

    SvaraRadera