fredag 8 februari 2013

Mycket snö

På eftermiddagen idag gick jag ut med lite gardiner som jag skulle förvara i ladan. Tog kärran och kartongen med gardinerna i och gick. Vilken snö vi har!  Det hänger ner från alla hus taken...även våran lilla lada. Takskottarna här mycket jobb nu...blir nog mycket övertid för dom, att skotta av alla hustaken. 
Så se upp!!
Jag har nu jobbat klart känns det som, lite i alla fall. Det värsta är gjort och rummen börjar se bättre och bättre ut här hemma. Alla garderober är städade. Jag känner mig nöjd. Lyckan är fullkomlig när dom ser nystädade ut. Ordning och reda ska det vara:-)) Men det är nog så "Att en kvinnas jobb är aldrig klart". :-) Men jag gillar att hålla på o pyssla, så mig gör det inget.
Trevlig helg till er
 
Kram// D

11 kommentarer:

  1. JA nog har vi fått snö så det räcker och blir över!
    Just nu kommer det mera också!

    Enda trösten är att dagarna har blivit mycket längre!

    Trevlig helg o
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: Visst är det otroligt. Känns som det aldrig ska slut. Men än kommer vi här ha snö ett bra tag till. Kram

      Radera
  2. Klart man vill ha ordning, mannen hade gjort ett försök och städa igår medans jag var borta men det va inget jag gilla :)
    De får va så några dagar så kan jag ändra se.
    Ha en bra helg!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna: Våra män är snälla i ska hjälpa till:-) det är jättebra:-) jag är hopplös att ändra i skåparna så maken hittar inget:)så vi har olika tycke om vart allt ska vara. Kram

      Radera
  3. Nej nog är det så. Fast i detta nu har min ork försvunnit....eller prioriterar jag annat... ha en mysig helg i ert snövita så har jag en mysig helg i mitt 50 nyanser av grått, typ ;) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Elin: jag får oxå passa på när orken är med mig och ibland får man anstränga sig. Kroppen vill inte alltid det vi vill.Jasså har du nyanser i grått? Hoppas ni har det bra ändå:-) ha en fin helg. Kram

      Radera
  4. Svar
    1. Helena: jo här finns det gott om vitt:) vill du komma i hämta?:-)

      Radera
  5. Usch så mycket snö ni har! Ut med hårfönen och värm så det smälter ;) Kram

    sv: Att bestämma en träff på Elmia låter perfekt.

    SvaraRadera
  6. Det bara fylls på med det vita, vad jag kan se på dina bilder! Här har vi också fått mer av den vita varan och mer ska det komma under helgen! Jag som trodde vi skulle kunna njuta "vårväder" när ni kommer ner, men så bli det nog inte hihihi
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hu så hemskt med så mycket snö. Vi gnällde när vi fick de sista par centimeter. Men vi hatar snön och skulle inte orka bo i norra Sverige. Tur att ni gör det, så någon tar hand om den delen. Vi har också försökt att stöka om lite här hemma och bli av med lite onödiga saker. Det har gått bra, så ny har vi kommit igång med att se till att vi får mindre saker. Vilken ekorre man är! Vad kommer det sig. Ha det så skönt i kylan och snön. Kram 3 M

    SvaraRadera