tisdag 12 februari 2013

Nya arbetsplatsen är klar:)

Sparkturen i morse var såå härlig. Solen sken så starkt att jag för första gången, på länge, fick ta på mig solglasögon. Det var en härlig känsla. Världens bästa sparkar före hade jag också. Samma som igår kväll, när jag och maken tog oss en sparktur runt o hälsade på folk. Härligt spark före då oxå.
Efter turen i morse blev det för mig att åter igen fortsätta att plocka i alla små saker som man samlar på sig i mitt nya hobbyrum....som numera har fått flytta in igen i huset.....från förrådsdelen och in till kontorsdelen:-) Känns skönt att kunna pyssla på ena sidan och göra kontorsgöromål på den andra sidan skrivbordet. Hittade förvaringsmöbeln på rea på ikea när vi var där. Ibland gör man klipp:)
Skivan vi har köpt nu är 2 m lång och med röda ben:-))...med en ny röd hurts till. Nu är det roligt att sitta och hålla på igen vid skrivbordet. Jag behöver inte flytta undan smyckestillverkning tex...för att fixa med papper och räkningar. Då rullar jag bara stolen till andra sidan skrivbordet.
Jag satte hurtsen mitt emellan för att kunna nå lätt, oavsett vilken sida jag sitter och jobbar på :-)) Detta är vårt röda rum...där det mesta är rött och vitt. Synd att jag inte hade någon bild hur allt såg ut tidigare. Nu blev det ialla fall bättre, att få ha allt samlat på samma ställe.

Ikväll blir det en tur till yngsta sonen. Jag ringde igår till honom och undrade om jag fick bjuda på semlor idag...på semeldagen. Så då blir det så ikväll. Semelfika hos sonen.

Ha en bra tisdag
Kram// D


4 kommentarer:

  1. Vilken fin arbetsplats du fått!

    Nu ser jag fram emot ännu trevligare inlägg från den miljön!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt med röda detaljer!
    Här blir det också semla nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kul att du också har fått ordning i rummet, så snyggt det blev. Vi har likadana hyllor, fast i olika storlekar:)
    Underbart väder tycks ni ha med solen, här snöa det bara. Spark, undrar när jag åkte det? var nog ganska ung ha ha ha
    Gott med semla men tyvär har vi inte ätit någon idag!
    Kramiz
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Fint Dessan. Ordning och reda - I like:) kram fr Ken

    SvaraRadera