tisdag 6 augusti 2013

Delicato Outlet i Sundsvall

I morse 06.15 åkte vi vidare från Umeå mot Sundsvall och frukost på Ikea. Då hade jag en nöjd man:-) Han gillar hotell frukost, och Ikea frukost.så nu fick han sin frukost för 29 kr på Ikea. Suuuperbilligt.
Läste på Anettes blogg:  kors o tvärs. Hon hade varit in på ett Delicato Outlet vid insjön. Då såg jag på hemsidan att det även fanns i Sundsvall. Närmare bestämt mitt emot Ikea vid Birsta. Så jag gick med stora steg mot shoppinget och handlade en massa olika kakor jag med. När vi åker tillbaka hemåt kommer jag att handla mera kan jag säga.:-)
Wow vilka sorter...fanns hur mycket som helst tyckte jag
Dessutom hade dom mina favoritkakor.
Eftersom vi nu har handlat en massa kakor...så hittade jag ännu mera inne gott i stan:-) Minns ni dom gamla Ako kolan som fanns i choklad, vanilj, frukt mm. Nu hittade vi dom igen:-) självklart var en påse tvungen att åka hem med oss:-)) haha.

Ha en fin kväll

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Vilken kakbutik hahaha Vet du att jag har tänkt på just Ako kolan den sista tiden och blivit såå sugen, såg en sådan påse så sent som igår eftermiddag! Köpte den iinte men den finns i tankarna hahaha
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Oj, oj ser farligt gott ut! Gäller nog att låsa in en del i något skåp så man inte frossar dör mycket. Men det är ju semester, då måste man unna sig lite extra. Ha det fortsatt skönt! Kram 3 M

    SvaraRadera
  3. Å så olika det kan bli. Vi skulle fika en gång i Gamla Stan i Stockholm. I det tionde caféet fanns inga "Delicatokakor". Då stannade vi och fikade. Efter 30 år och ett antal pallar varje vecka med deras kakor, är vi ganska trötta på alla sorterna. Tyvärr finns ingen konkurrens till dem. Ät och må gott om det smakar. Kram.

    SvaraRadera
  4. Ni är också lite av frossare, som vi. Jag har svårt motstå godsaker av alla de sorter. Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Som jag skrev till Anette:
    Inte mycke till LCHF där inte:):)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Nämen... och vi var på IKEA idag och käkade frukost!!! Tänk, om vi hade råkat på varandra just där?! Det hade ju varit festligt! *S*

    SvaraRadera