fredag 30 augusti 2013

Polkagrisarna inköpta

Det bästa med husbilslivet. Det är att byta erfarenheter mellan varandra. Vart man ska åka, vad man ska se. Vilka bra ställplatser det finns.Vart man ska tanka billigt:-) Ja allt pratar man med varandra om. Visst är det lustigt, att man pratar lättare med varandra när man är på semester. :-)
Som vantligt så träffade vi på en massa svenskar...likaså här. Här är det vägbeskrivningar som kopieras från den ena navigatorn till den andra. Vi har fått jättemånga fina o bra tips under vår resa. som vi tagit med oss och kommer säkert att besöka vid senare tillfällen. Vi är jättenöjda över vår resa i Tyskland. Vi har haft jättevarmt och gott. Plus att vi fått se en massa nya ställen.

Vi har nu anlänt till Gränna ställplats. Vi har hunnit ta oss en promenad och kollat in allt runt om i stan. Vi måste såklart inhandla lite polkagrisar...vi är ju i Gränna...haha. Just nu regnar det. Men vad gör det. Vi sitter och myser i husbilen. Är man på väg hemåt så gör det ändå inget.
Saltlakritsen...är min:-) Jag älskar lakrits.

Ha det gott
Kram// D

8 kommentarer:

  1. Hej! Välkommen tillbaka till Sverige.
    Min Favvo är också salt lakrits. =)

    Kram Carina C

    SvaraRadera
  2. Synd att det regnar annars är det mysigt i Gränna!

    Kram

    SvaraRadera
  3. åh vad gott ni har det....?! Hoppas maken mår bättre, verkligen! kram

    SvaraRadera
  4. Nam nam :) Koselig å være på bobiltur! Mine foreldre har bobil, og jeg skulle gjerne ha hatt en selv også.

    Ha en flott weekend!

    SvaraRadera
  5. vad roligt att ni snart är hemma igen! kramelikram // ab

    SvaraRadera
  6. vad roligt att ni snart är hemma igen! kramelikram // ab

    SvaraRadera
  7. visst är de goda de där lakritspolkagrisarna :) de är mina favoriter med!

    SvaraRadera
  8. När jag gick in på ICA i Riksgränsen för 14 år sedan, mötte mig Gränna Polkagrisar, det första jag såg innanför dörren. Jag hade förväntat mig något hel annat exotiskt, än det vi har hemma vid stugknuten. Kram.

    SvaraRadera