fredag 16 augusti 2013

Trelleborg-Rostock i Tyskland

Nu har jag gjort nåt som jag inte trodde att jag någonsin skulle göra...åka färja över till Rostock.!!! Jag som är så vansinnigt rädd för att åka båt. Kanske det är därför jag gillar husbil:-)) en riktig landkrabba.
Vi tryckte ihop oss med alla andra husbilsfantaster på ställplatsen bredvid hamnen...med mest Tyskar.
Det blev en tidig morgon...kl 04.00 var jag uppe för att hinna med allt innan färjan skulle gå.

Det tog ett tag innan jag vågade gå ut på däck och titta mej omkring. Men nog var det lite spännande:))
När jag tinat upp så gick det riktigt bra.
När vi närmade oss hamnen i Rostock fick vi se en massa stora fartyg som låg inne
 Kolla in skillnaden på den lilla lilla lilla båten nedanför stora Norwegian star:-) lite skrattretande liten.
Det var riktigt fint och framför allt jättevarmt ute på däck när vi kom fram.

Nu är vi framme i Tyskland. Idag har vi haft över 30 grader. Oj vad härligt. Nu känns det bra att äntligen fått några dagar med sol och värme. Vi har idag ordnat så vi har internet med oss. Det känns bra. Vi saknade att kunna googla fram platser att åka till och framför allt, ställplatser att stå på.

Mer från vår resa kommer  i vår andra blogg: Resglitter

Hoppas ni följer med oss där. Det är så struligt med internet på resan. Så jag vilar från denna bloggen så länge som vi är på rull. Lämna gärna ditt avstamp på vårt resglitter:-) då blir vi glada.

Sen kära bloggvänner och läsare...har jag problem att kommentera på era bloggar just nu, och hoppas att ni har överseende med det. Jag kommer att läsa ikapp allt när jag har möjlighet eller först när vi kommer till svensk mark. Jag lovar...jag tittar in hos er och gör mitt avstamp så fort jag kan.
Ha det gott så länge

Kram// D

10 kommentarer:

  1. Härligt att se att ni har det bra. Det blev ett litet ej planerat uppehåll i husbilslivet för oss men nästa helg rullar vi.
    Kram A&A

    SvaraRadera
  2. Vilken fin överfart ni haft, då är det skönt att sitta ute på däck i solen.
    Fortsatt trevlig resa.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tur! Skönt att du kunde åka även om du inte gillar att åka båt. Jag gillar inte att flyga, men gör det ändå eftersom jag är rädd att jag ska bli begränsad annars... ;) Hälsningar från vår båt! (fast förankrad vid bryggan dock ;))

    SvaraRadera
  4. Ställplatsen i Trelleborg är populär bland de som ska ta färjan. Marianne är inte heller så förtjust i långa färjeturer så vi åker mest broarna även om vi någon fång tagit färjan i Trelleborg. Kan ju vara praktiskt beroende på vart i Tyskland man ska. Kram, 3M

    SvaraRadera
  5. Vi har åkt till Rostok många gånger med Bobilen. Själv är jag inte rädd för att åka båt, men vill undvika det om det går, för jag är så rädd om Bobilen.
    När jag körde långtradare i min ungdom var jag för så mycket insidenter, utan att ha orsakat någon själv. Det värsta av allt är ändå att inte känna sig fri, utan veta att jag måste passa färgetider hela tiden. Däremot gillar jag vägarna söder ut från Rostok. Njut av resan och ha det gott & Kram.

    SvaraRadera
  6. Rose-Marie i Rosvik17 augusti 2013 kl. 19:40

    Är inte heller helt förtjust i båtar o dottern ogillar allt som flyter. Färjade mellan Rödby - Puttgarten i mörker o kraftig blåst för några år sen, det var inte så kul alls!

    /Rose-Marie

    SvaraRadera
  7. Vi har aldrig åkt färja med bobilen, har tagit bron över sundet!
    Men en dag kanske!

    Ha en fortsatt trevlig resa!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt! Rostock är fint. Ni kommer att få en fin tur. Kan tipsa om Rugen och Berlin. Och är ni ändå åt det hållet, missa inte Spreewaldområdet och alla kanaler!
    Kram

    SvaraRadera
  9. hoppas att ni har det bra vänner, och att solen skiner på er!!! simma lungt efter vägarna. ni ser ut att ha det toppen :-). många kramar från bergmans

    SvaraRadera
  10. Vilka fina bilder!
    Jag flyger till Tyskland på onsdag, blir till Stuttgart.
    Ha en fortsatt bra resa! Kram

    SvaraRadera