söndag 4 augusti 2013

Uppvaktningar mm

Helgen har gått fort. Men det beror nog på att vi jobbat som små arbetsmyror, med förberedning av murarna som ska komma o fixa vår fasad.Vi har även hunnit med lite firande av födelsedagsbarn:-) 
Min kära mamma fyller år medan vi är borta på vår semester. Så vi firade liiiite bara i helgen:-) Hon gillar dessa keramik lampor min mamma. Hon har haft en liknande som hamnade lite snett och gick sönder. Så jätteglad blev hon att vi fick tag i en liknande fönsterlampa till henne. Kvinnan har dessutom avlidit, som har gjort dessa lampor...så detta var sista exemplaren hon hade gjort., och som var kvar. Hennes make hade inte hunnit göra sig av med hennes alster. Och jätte glad var jag för det. Då fick mamma en ny lampa:-) Visst är det fint med handgjort? det är nåt speciellt med det.
Efter vi varit hos mina föräldrar, åkte vi förbi våra kära vänner. Tobbe och Ann-Britt. Tobbe fyllde år. Självklart måste vi dit och gratta honom på hans födelsedag:-)
Visst är det trist...när man har så fina blommor, är det höst...eller snart i alla fall. Men vår son får vattna blommorna medan vi är borta. Han bor hos oss medan och sköter huset. Så blommorna får stå ett tag till och pryda:) Den här blommar fick vi av A-B o Tobbe när dom var hit för ett tag sedan, och nu har det blivit så fin och blommar massor:)

I morse tog jag en promenad nere vid vattnet igen. Det är så rogivande och fint där. Jag kan stå hur länge som helst och bara beundra utsikten. Inte blir det så mycket motion då inte:-))

Dessutom kallas det kärleksstigen här. Men inte blir det mycket till kärlek när man är ute alldeles själv heller. Men jätte vackert...och mer såklart i verkligen:-)) Det går inte alltid att återge på ett foto.
Men fint är det här...dessutom när solen skiner också.

Ha en fin söndag alla fina bloggare och läsare.


Kram// D

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni får fint väder på resan!
    Vi har haft rekordsommar!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vacker lampa och vacker promenadväg du hittade åt dej!

    SvaraRadera
  3. Vacker lampa och så tycker jag ditt nya räcke är så fint. Kram

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket Mats:-) jag är nöjd..det enda som ska bytas ut nu är överliggaren. Lycka till med ditt eget broräcke. Kram

    SvaraRadera
  5. Mycket pyssel och pill innan det kan bära iväg på semester för er. Hoppas det fantastiska vädret består och att ni får en härlig resa vart nu målet är. Håller på att läsa ikapp, orkar inte så länge så det blir inte på allt vi svarar. Ha det nu riktigt skönt. Kram 3 M

    SvaraRadera