måndag 5 augusti 2013

Umeå

I morse när vi åkte med pärlan...kom vi in i en dimma..vi såg inte mycket...men som tur var lättade det fort:) Man hinner tänka...jaha..var detta det fina vädret..
Vi kom fram i tid till Nolia..för att kunna parkera husbilen så bra som möjligt i Umeå. Perfekt P-plats. nära ingången. Där träffade vi såklart Husvagns centers personal:-)
När vi kom in...ja vart tror ni Kjell drog iväg mot..jovisst...mot alla husbilarna som stod uppställda:-)
Han gick ut och in och tittade och jämförde . Han tycker att detta är så roligt, och då får han titta hur mycket han vill. Jag gick på mitt håll och botaniserade:-) Efter ett tag sammanstrålade vi igen. Då hade han hittat små söta husvagnar.

Små jättesöta husvagnar
 Naturligtvis ville vi också gå förbi Knaus monter och titta på nya modellen av Knaus. Likadan som våran, fast en årsmodell nyare:-) Innan vi gick hemåt, gick vi förbi Husbilsklubben och träffade Leif och Ros-Marie, och deras son. Vi visste inte att självaste ordförande i Husbilsklubben stod där just nu med sin fru. Det var trevligt att träffa dom...men synd nog så var jag så trött att jag glömde fota.
Efter Nolia åkte vi och parkerade husbilen, tog cyklarna och åkte till vår son vid Umeå sjukhus.
Christoffer arbetar som sjukhusfysiker och vi ville se hans nya kontor där han jobbar nu.

Vi åt lite Pitepalt med honom innan vi tog cyklarna och åkte runt för att titta runt stan.
Här håller dom på att bygga ett kultur hus. Där har husbilar fått stå förut. Perfekta p-platser precis vid vattnet. Men det är nu ett minne blott.
I denna klädnypa stod en liten kille...så då ser ni hur stor den är.

Nu har vi parkerat och fler kommer och står bredvid oss:-)
Jättefin plats vid vattnet. Solen har också hållit oss sällskap. Vilken utsikt:-))
Här är utsikten från husbilsdörren....härligt:-)
Skriver lite mer om våra utflykter senare och kanske i  :resglitter . Där uppdaterar jag lite eftersom nåt händer:-) Gå gärna in där och titta om vi skrivit nåt nytt.

Nu är det natti natti här. Det blir en tidig morgon