tisdag 27 augusti 2013

Framme i Rostoc

Nu har jag kommit tillbaka till min ordinarie blogg. Och lämnat våra resglitter för nu i alla fall. Jag skriver endast när vi är på rull med vår lilla pärla på resglitter.

Nu har vi ialla fall kommit fram till Rostock igen, efter en resa här i Tyskland. För att i morgon kl 15.00 köra ombord på färjan som ska ta oss tillbaka till Sverige och Trelleborg.

Idag när vi kom fram till Rostock parkerade vi oss vid båthamnen mitt i stan och tog oss en promenad upp till Centrum .
Där nere ser ni vår lilla pärla...precis vid hamnkanten
Här hittade vi en glassbar..:-))
Det såg gott ut...men vi tittade bara, och köpte inget
Däremot hittade vi en chokladbutik
Kolla in..allt i choklad...skruvdragare och verktyg:-))
Sedan satte vi oss i en park och tittade på några små barn som lekte i vattnet..haha. Sncka om blöta:-)
Kjell hittade en kaffeförsäljare på hjul:-)
Här inne hittade vi en stor orgel..som hade över 5400 pipor och över 82 oktaver.
Den var mäktig.

I morgon drar vi mot Rostock hamnstation och åker över hemåt igen:-)

Kram//D

4 kommentarer:

  1. Jag tror ni också är svaga för lite godsaker. Vi själva har så mycket på lagret på jobbet, att jag klarar att gå förbi utan att köpa. Riktiga gräddbakelser faller jag däremot för.
    Tänk att få höra en sådan orgel spela, det måste vara en upplevelse som fyller hela själen. Kram

    SvaraRadera
  2. Ha en bra överfart i morgon em, vi verkar åka till regnet skrev min väninna i Zell am See!
    Kramizar

    SvaraRadera
  3. Åh de där verktygen var ju underbara! Hade passat perfekt till Peter :)

    SvaraRadera
  4. Rostock var en fin stad, tyckte om att promenera där :) Kram

    SvaraRadera