torsdag 14 augusti 2014

Förkylning o fjällvandring

Snacka om dålig planering...av mej. Inte hade jag väl tänkt att gå o bli förkyld...precis några dagar innan Kjell o våra söner ska ut på vandring i fjällen. Influensan slog till ordentligt...o ett snabbt förlopp. Vill verkligen inte smitta ner min fina familj innan dom ska iväg till veckan. Ni vet...inkubationstiden!!
Känns som jag önskade att jag haft denna uppfinning på huvudet i natt....

Tur att Kjell har mycket att stå i med packning, handling mm inför deras fjällvandring...då behöver vi inte vara så nära varandra...att jag smittar ner honom....:) Jag försöker hålla mig undan.:) för deras skull.
Nu vet jag inte riktigt vilken väg dom ska gå...men mot Ritsem o Akka, vet jag i alla fall:-)) Dom kommer att få det trevligt tillsammans det vet jag. Så maken njuter nu o ser fram emot denna upplevelse tillsammans med sönerna:)) Dom ska bo i tält:)
( lånad bild )

Vi hade tänkt åka ut en sväng med husbilen i veckan...men det har varit så mycket med annat och nu kom min förkylning dessutom. Vara i en husbil o hosta o snyta...låter inget vidare....Så vi får väl se vad o hur vi gör med den saken.

Ha den fint 



8 kommentarer:

  1. Håll maken på avstånd och krya på dig!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Inget kul med en sensommarförkylning !!
    Hoppas de andra klarar sig så de kommer iväg!

    Krya påsig Kramar

    SvaraRadera
  3. Attans otur med förkylning, hur går det pepparrotskuren?
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Sån otur du har. Kanske tur att det inte är du som ska vandra iväg. Vitlök, varmt vatten, honung och citron är vårhuskur. Krya på dig!
    Hörde att en sån snabb förkylning finns även här i våra trakter :( Kul bild med toarullen :)

    SvaraRadera
  5. Vandra i fjällen är rena hälsan, om man känner sig frisk föstås. Jag gjorde det i åtta dagar vid min 50- årsdag. Sedan vännerna upp och vi åt björngryta tillsammans som avslutning. Krya på dig själv! Kram.

    SvaraRadera
  6. Lennart: Jag gör tappraförsök att hålla Kjell på avstånd:) Men det är svårt:)) Kram

    Rolle o Carina: Jo det är trist. Men det hade kunnat vara nåt värre...jag hoppas verkligen att jag inte hinner smitta någon av familjen;-) Kram

    Joy: Jag hade inget starkt hemma att blanda pepparoten med..o jag gillar inte sån dricka:-)) Det får gå över av sig själv:)) Kramiz

    Maggan o Ingemar: Jo lite överraskad blev jag...snabbt förlopp kan man säga. Hann knappast blinka så var snuvan här.;-) Tack för kur tipset. Visst var den kul bilden:) Den önskade att man hade när man är så snorig:)) Kram

    Matts: Tror nog att det blir bra med vandringen...om nu vädret håller i sig. Om regnet kommer vet jag inte hur dom gör. Det återstår att se. Tack snälla. Kram

    SvaraRadera
  7. Krya på dig, hoppas trots allt det blir av för snart är höst o vinter här o då är det gott att ha i minnet :-)

    SvaraRadera
  8. Lena: Tack snälla Lena:) Jo jag hoppas också att dom kan åka. Och att regnet dom hotar med..inte kommer. Men det är kallt på nätterna ute nu...men det kanske vänder:) Kram

    SvaraRadera