lördag 2 augusti 2014

Ängelholms båthamn/ställplats

Vi kom fram till en fin båthamn/ställplats...som jag googlade fram på vinst o förlust efter vägen.
 Här fick man stå med ström, toa, duschar och en massa sol:) för 180 kr/ dygn. Sen fick vi låna en cykel till sonen av den trevliga mannen i hamnkontoret. Och inget skulle han ha för det. Det kallas service:)
 Här blev det även några kvällsdopp för sonen. Innan kvällen hade vi en parkerad nära bredvid oss. (Ni ser oss väl..till vänster vid buskarna:-))

Titta så vackert vi hade det på kvällarna.
Första kvällen var det så jättefint här. Så vi bestämde att stanna 2 nätter. Eftersom det var så varmt o skönt...och vi parerade lite oväder som fanns på lite olika ställen i Sverige. Hemmavid var det denna dagen precis hagel, regn o översvämning efter våra gator i stan. Lite otäck när våra vänner o mina föräldrar berättade det för oss i telefon....
 För min del blev det ialla fall bara att doppa fötterna och plocka snäckor på stranden:)) båda dagarna...jo jag vet...badkruka:)) Men för resten av familjen blev många gånger i vattnet. Härligt med saltvatten oxå:))
 Innan vi skulle gå tillbaka till husbilen...skulle dom ta sig ett sista dopp..det hade börjat att blåsa lite mer..så det krusade sig lite vågor i vattnet:) Men här badades det för fullt ändå:)
 Nu kunde vi ju också cykla in till stan o titta...när dom var så trevliga o lånade ut en cykel. Så lite shopping blev det för sonen. Dunväst och wind stopper jacka i märket Marmot. Riktigt snyggt. Även Kjell köpte en wind stopper jacka, marmot. Vi hittade en butik som sålde lite av den varan som Kjell o Gabriel behöver inför fjällvandringen i augusti. Nöjda o glada män gick vi vidare.

Jag hittade också en mysig butik som jag var in i:) En scrapbooking butik. Perfekt för mig. Men hör o häpna...det var så varmt just då..att jag kunde inte handla:) Blir nog en beställning av en "bra ha sak", när vi kommer hem, från denna butiken:)

Vi handlade var sin mjukglass och satt i parken en stund och njöt av sol och värme:)
Vi gick förbi en sko affär..alla 3 stannade o skrattade. Hur kan man ha ett namn som... Sko Rönne:). Hemmavid vet alla vad ett rönne är. Men det är hos oss, hemma i stan:)))
Sen blev det en cykeltur runt om i stan för att se hur det såg ut här i Ängelholm...fint namn på en stad, dessutom:)

Ett fint turist tåg kom o körde förbi.

Jag o Kjell fick vänta lite medan sonen kollade in sms:))..haha. Så är det:)

Kvällen här...avslutades med en pizza vid restaurangen bredvid ställplatsen. Jo här fanns allt. Dessutom cykelavstånd till en Ica butik. Och det gick bra att cykla dit.
 Mina söta karlar...sonen  o maken. Här sa jag:- he!...le nu då:-) Då gjorde dom som jag sa:)) Log:) Här fanns en jättetrevlig personal, och ett bra ställe att avsluta en härlig dag på:) Båtarna åkte precis utanför fönstret där vi satt o åt.
Båthamnen syns bakom mej där bak:)
Det var en fin kväll även här i Ängelholm. Tack för denna gången. Kanske vi kommer tillbaka. Vem vet. Känns som en stor möjlighet.