måndag 4 augusti 2014

Det blev Bredängs camping.

När vi nu kom fram till Stockholm...blev det Bredängs Camping som vi checkade in i. Våra vänner Yvonne o Jakom berbjöd självklart att vi fick stå hos dom på gården. Men vi stod på Bredäng för sonens skull, som vi har med oss på resan. Det är så nära och bra till dom ställen som han vill gå till:)
Så våra vänner kommer på besök istället  ikväll.
På morgonen tog vi picknick väskan med oss och gick ner till stranden för att bada. Då njuter Kjell o Gabriel:) Jag är ingen badande människa...men självklart följer jag med dom ner ialla fall:))

Vi hade mycket båtar att titta på när vi var där på stranden. För nåt år sedan började en båt att brinna just här. Och det såg vi då såklart. Det var hemskt...men familjen klarade sig som tur var:)

Här kör Prins Carl Philip förbi med turister:)
 Sedan blev det lite shopping med sonen. När vi shoppat o var klar...kunde jag bara ringa vännerna...så kom dom o hämtade upp mig här vid Heron City...vid Kungens Kurva. Riktmärket var detta hoppande av barn :)
( Lånade bilden av Yvonne o Jakob ) :)
 Vi satte oss o fikade till Kjell o Gabriel skulle komma tillbaka...vi har ju bara haft 2 cyklar som jag berättat om flera ggr:) Hemåt från köpcentret till campingen är det så backigt o uppåt. Så jag var jätteglad att jag kunde få lift hem...jag o min onda fot....o shoppingpåsen:)
( lånade bilden här också :)
 Vi har haft så mycket getingar överallt i sommar..här i Sverige. Så Yvonne visade hur man måste göra för att slippa få en geting inkrypandes, där dom kunde tänka sig att krypa in:-) hahaha

Vi tog oss en promenad runt campingen innan våra vänner skulle åka hemåt igen.
 Alla skulle här fota solneddgången...Gabriel fick bäst bild med sin nya mobil. Den har så fina färger. Är så sugen på en Samsung Galaxy S5..som han har faktiskt.
Vi fortsatte vår vandring genom campingen.

Det finns en del konstiga husbilar och konstiga utseenden:) här var en av dom. Ingen aning vad det var för ett märke.... När vi vandrat runt campingen blev det kramkalas och vinka hej då:)
 Klart man måste skoja till det lite:))
Yvonne tog denna bilden (ovan) också...så jag passar på att låna den också:))

När vi kom tillbaka till husbilen blev det familjespel dags igen....med nya spelet Ticket to Ride, som sonen köpte på Gekås. Det var faktiskt riktigt roligt spel:) Men denna gången kom jag sist:)) Men Gabriel vann stort igen:))