tisdag 5 augusti 2014

Mot Arlanda o sen Borlänge ..och hem.

Semestern med sonen är över..för denna gången:))
Nu har vi då lämnat vår son vid Arlanda. Han tar nu flyget hem. Han blir hämtad av sin snälla storebror på flyget i Luleå.  Cirkeln är sluten...vår semester tillsammans är slut. Lite sorgligt känns det. Men vi har haft en supertrevlig resa tillsammans. Vi är så glada så länge sönerna vill hänga med oss på någon resa. Nästa tur är vandring tillsammans för Kjell o sönerna i mitten av Augusti:)
När vi lämnat av sonen, så åkte vi vidare. Denna gången in mot Dalarna hållet. Detta för att träffa våra bloggvänner Anette o Göran: http://husbilkorsotvars.wordpress.com/2014/08/03/blogg-besok/

Det märks att man kommer närmare Dalarna, när man ser allt som stämmer så bra in med vart vi är. Efter 2,5 timme kom vi då fram till bloggvännerna. Det sar så trevligt att få träffas, för första gången live. Dom bjöd på kaffe när vi kom fram. Då blev Kjell glad. Han var sååå kaffesugen:-))
Vi satt o surrade konstant. Men jag är ju en liten surr pinne:)). Men jag hade hjälp av dom andra:)
Innan vi åkte vidare...måste man fotas tillsammans:) Tusen tack för oss kära ni.  Hoppas vi ses snart igen...lite längre stund. Nöjda av bloggträffen o vännerna åkte vi vidare. För nu är vi på väg hem.
Vi stannade till vid en fin rastplats. Det var så varmt o skönt. Så vi gjorde lite middag där...och satt ute och åt..innan vi åkte vidare igen:)

Vi kom fram till Sundsvall och ställplatsen Svartvik, lagon till kvällen.

Här stannade vi över natten för att nästa dag åka vidare hemåt. Men först ska vi in på Ikea. Kjell vill äta sin stående frukost där:) Lite beställnings handling blev det också på Ikea.

Sen fortsatte vi till nästa shopping:) Naturkompaniet och Fjällräven Outlet i Ö-vik. Där strosade vi ett bra tag.

Men det blev ändå inte mycket shoppande....bara en liten påse.

Efter E4 kunde vi vinka till varandra när vi möttes efter vägen..dom andra bloggvännerna våra..Lennart och Irene: http://lennart-lennartstankar.blogspot.se/. Tyvärr var vi på var sin sida av vägräcket så det var svårt att stanna. Men vi träffs igen..det vet vi:)
Vi har haft trevligt på vår semester:-) Vi har inget att klaga på. Vi har haft bra väder, medan det hemmavid har haglat o varit översvämning. Likaså runt omkring oss i Sverige. Vi har haft regn en dag i Berlin...o några grader mindre än hemma i Sverige. Dessutom har vi sluppit olyckor, bränder o köer efter vägen o annat. Vi är så nöjda med vår tripp. Och nu är vi hemma...440 mil senare. Det känns också roligt. Mindre roligt är allt som man måste ta hand om när man kommer hem..;-)

Deciree o Kjell

1. Vilken härlig resa ni haft. En semester som heter duga:) Önskar er nu välkomna hem! kram / Ken

2. Jaså ni har vart i vår hemstad på er resa !!
    Synd vi inte hann träffas då!
    Vi har inte träffat dom ni hälsa på än heller!
    Vi bor nog för nära varandra kanske :-)

Ha det gott på er hemresa/Kram

3. Ken: Jo vi har haft det superbra:) Tack för välkomnandet hem:)) kram

Rolle o Carina: Håller med om att det var synd att vi inte hann träffas:) Men det ska väl också bli framöver. Det brukar vara så att man bor för nära varandra när man bor på samma ställe. Så är det hemma:) Man åker gärna längre för att träffas:)) Som vi gjorde tex:-))) Kram

4. Vilken trevlig resa ni haft!

Allt har gått bra, det är ju viktigt för trevnaden!

Kram

5. Det var superkul att ni tog er tid att stanna till en stund! Jätteroligt att träffas!
    Skönt att resterande resa också gått bra
    Kramar

6. Vad skönt att ni är hemma i "Pite" igen och att allt har gått bra. Nu har ni varit inom skotthåll från oss, två gånger i Småland. Nästa gång skjuter vi skarpt, så ni stannar till hos oss också. Var lugna vi skjuter ett varningsskott först. Tack för att vi fått resa med. Kram

7. Se där, ni var i min stad!
    Vilken härlig semestertripp ni haft!