fredag 3 oktober 2014

Det rullar på

Vi har faktiskt köpt oss nya hall lampor till hallen i vårt nya boende:) Kjell tog på sig att fixa det...för jag skulle aldrig kunnat sätta alla dessa prismor i lampan o titta upp hela tiden...aj aj för nacken. Men oj oj så nöjd jag blev. Dom glittrar så fint när man tänder dom..
 En del små påsar samlades under Kjell på golvet...:)) En liten påse för alla prismor...men dom tänker jag återanvända till mitt pyssel jobb när allt lugnat ner sig:)
 Jag hann testa tvättstugan i hyreshuset i går också. När vi tog hit våra sängar så tvättade jag sängkläderna här. Smidigt och snabbt var det avklarat. Med tumling går allt så fort. Om bara inte folk använde så vansinnigt mycket sköljmedel i allmänna tvättstugor!!! Det är ett riktigt elände för mej som är astmatiker. Jag passade på o tvätta efter en kvinna som inte hade nåt som doftade. Nu har vi en egen tvättmaskin i lägenheten pga det...men ibland vill jag också kunna använda den stora tvättstugan.
 
Nu har vi burit kartonger jag o Kjell, i flera dagar. Det sliter rejält på rygg, axlar och händer...framför allt. Jag har reumatiska bekymmer i mina överrörliga leder. Då sväller fingrarna.... I helgen kommer äldsta sonen med flickvän hem o hjälper oss att städa huset. Vår yngsta ska få vila och bli frisk efter den rejälaste influensan han någonsin haft. Han har varit liggandes, stackarn i 2 veckor. Han brukar inte få så långvarig sjuka som nu. Riktigt febrig o knäckt. Sen är mina föräldrar också rejält förkylda. Vi har varit lite rädda att vi skulle åka dit innan flytten...men vi klarade oss som tur var. Men influensan kanske kommer nu när vi stannar av:))

I natt har vi sovit i lägenheten för första ggn....och vi har sovit såååå gott:))

8 kommentarer:

  1. Lampor med prismor ger fint sken, det skulle vara förbjudet att använda parfymerat tvättmedel i allmänna tvättstugor.

    Nu får du vila dina händer när du får hjälp i helgen....

    Trevlig helg med god sömn!

    SvaraRadera
  2. Lampor behövs nu mot mörkret vi går in i!
    Inget vidare med en kropp som krånglar!
    Här har ryggen börjat o höfter att krångla tyvärr!
    Men bara att bita ihop o träna så gott det går.

    Ha en trevlig helg i nya boendet/Kram

    SvaraRadera
  3. Så skönt det kommer att bli när allt är på plats!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Inte enkelt för er att flytta, med så många handikapp. Hoppas ni får tid för vila och avkoppling, nu när ni kan glömma underhåll av hus och trädgård. Kram och pusta ut nu.

    SvaraRadera
  5. Vad skönt att ni är på plats nu men usch så dina fingrar ser ut.
    Hoppas du får vila nu och slipper influensan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Måste kännas härligt att pyssla i det nya hemmet!! Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Det är mysigt när det blingar och den lampan ser ut att kunna göra det hihi
    Ta det lite lugnt nu så ni inte kör helt slut på er!
    Kramizar från oss semesterfirare!

    SvaraRadera
  8. Kul med ny belysning. Härligt att ni sov gott. Du får inte glömma att vila och ta hand om dej!
    Kram

    SvaraRadera