måndag 6 oktober 2014

En helg i huset, o restaurang besök.


I helgen kom sonen hem från Umeå, för att hjälpa mig att städa huset. Tur var det. För oj vad det är tungt att städa. Trots att jag hade packat i kartonger och städat ut garderoberna efteråt. Men det är konstigt vad man har mycket saker i ett hus...o man tycker att man aldrig blir klar...först ska man orka flytta...då är det bra att få lite hjälp med städarbetet:). 
 Vi hade ett fint bord jag och Christoffer när vi åt:)) En kartong:)...o vi fick sitta på golvet...för vi hade inga stolar kvar i huset. Hahaha...allt går om man vill:)). Nu har vi städat ut hela huset. Så det firade vi med att gå ut o äta en god middag tillsammans vi 4. Jag o Kjell o sönerna.

Vi hade en trevlig kväll tillsammans. Mina karlar i familjen gillar kina mat...o för mig blev det friterad kyckling...som alltid. Dom hade gjort så fint av riset på restaurangen...ett hjärta :)

 I dag när jag torkat alla golven klart i huset...gick jag ut i det vackra vädret på gården. Vilka fantastiskt fina färger det är ute nu. Hösten är fin...och har så mycket färger i sig.
Vackra färger i buskarna, vid huset.


7 kommentarer:

  1. Flytta är jobbigt. Flyttstäda är vidrigt... så fruktansvärt jobbigt och aldrig blir man riktigt nöjd...

    Skönt för er att allt är klart nu!

    Och ja, jag kan bara hålla med. Hösten är färgrikt vacker!

    SvaraRadera
  2. Usch och fy för utstädning. Det är slitsam, vilken tur att du hade hjälp!
    Ha en fin Tisdag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha de gjort!
    Nu kan ni se fram emot att njuta!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Matts, usch o fy för städning. Men snart får ni njuta helt och hållet!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt,nu kommer lugnet för er o bara njuta då !!
    Perfekt med att gå på "Lokal" och fira :-)

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  6. Vad gott det måste smakat, att sitta på golvet och se att allt är ute ur huset. En smålandskram till er.

    SvaraRadera
  7. Det är bra att ha det lite spartanskt ibland, då uppskattar man lyx sedan :)

    SvaraRadera