tisdag 14 oktober 2014

Vännerna kom o hälsade på :)

I morse så startade jag morgonen med att baka lite bullar:) Ville prova ett nytt bull recept....men så stora dom blev !! rejäla kanel bulle längder :) 
 Jag har inte vant mig med ungnen ännu, märkte jag:) Bullarna jäste o blev jätte stora..När jag hade mitt första besök idag.. Min gamla arbetskamrat Kerstin..hon var försöks kanin o fick smaka bullarna. Kan säga att dom inte var lika goda då:) som när vi fikade dom ikväll...när dom fått sätta sig lite. Våra vänner berömde bullbaket o gillade dom skarpt:)) När K kom plockade jag ut bullarna direkt från ugnen o serverade ganska omg..min väninna får nog komma igen o fika :))
Kerstin hade med sig så superfina vita rosor när hon kom till oss. Sen ikväll kom våra vänner Janja och Ibbe o hälsade på oss för första ggn ockkså i vår nya lägenhet. Dom hade med sig en inflyttnings present också...en jätte fin vit vinter ängel. Jättesöt:))
Dom passade så bra ihop..våra fina vita rosor och den fina vita ängeln. Tusen tusen tack kära vänner.

5 kommentarer:

  1. Nybakade bullar är alltid gott! Kul med besök som kikar in. Förstår att de är nyfikna på hur ni fått det ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. ÅÅh va fika sugen vi blev nu förstås !!
    Synd så långt emellan bara :-)
    Kul med vänner som kommer o kikar in.
    Måste gå nu o ladda kaffebryggaren :-)

    Ha det så gott/Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande bull-längder och fina inflyttningspresenter! Kram Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Det tar ju alltid ett tag att bekanta sig med en ny ugn.
    Kanelbullar är ändock alltid gott!
    Ha en toppendag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sådana bakverk har jag aldrig sett tidigare. Måste vara kul att kunna göra dem annorlunda. Kram

    SvaraRadera