måndag 13 oktober 2014

Vi ska bli farmor o farfar !!!

Nu har jag fått lov att berätta :) Att vi ska bli Farmor o Farfar !! Kan ni fatta !. Christoffer och Jonna kom till Piteå och hem till morfars i lördags...när vi var där. Vi, morfars, Christoffers lillebror Gabriel...när vi satt vid fika bordet så lämnade dom fram ett kuvert med denna bild i !!!! 

Jag skrek rakt ut och tårarna trillade. Dom visade oss ultraljudsbilden på den kommande babyn:)

 Jag kramade sonen hårt o tårarna kom för mej...så glad blev jag:) Tur att sonen, Gabriel var där och var snabb i tanken att fota hela händelsen. Tack G för fina bilder.
Jag o Jonna kramades också såklart :)

Oj !! så glada vi alla blev. Äntligen kommer vår sons och flickväns bäbis. Som jag läntat :) Det kändes säkert så mäktigt för dom också, att äntligen få berätta den glada nyheten. Dom visste att vi alla skulle bli så himla glada:))

 Dagen innan hade vi hämtat hem min barnstol som jag hade när jag var liten. Vi hade lämnat in den för att få den fint målad..innan ev en liten knodd skulle kunna sitta i den. Så småningom kommer vårt lilla barn barn att få sitta i denna stolen..som jag suttit i när jag var liten. Det är väl ändå känsla det. Det var så vi kände det på oss...att nyheten var nära:)
 Stolen blev så jättefin. Vilket jobb dom lagt ner på måleriet för att få den så här fin. Jag är så glad:)
Vi firade med att gå ut och äta tillsammans. Mina föräldrar bjöd oss alla på detta. Tack snälla:)

 Jag tog en köttfärspaj, den var god. Vi hade en trevlig stund tillsammans. 
Tänk vilken fantastisk nyhet dom kom hem med till oss:)

I April blir vi farfars och Gabriel blir farbror :))
Ska bli såååå roligt.


13 kommentarer:

  1. Men så himla roligt.
    Jätte GRATTIS!
    Ni blir underbara farföräldrar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul Kul för er alla !!

    Grattis Grattis

    Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis:)
    Visst är det kul att få gå i väntans tider.
    Jag pratade via webben med min son, hans sambo och deras 3 åriga dotter i fredags kväll och plötsligt så visade de upp ett foto framför kameran på en ultraljudsbild.
    Så jag ska också bli farmor igen i mars:)
    Jätteglad förstås för deras skull och för våran:)
    Med vänlig hälsning Ulla

    SvaraRadera
  4. men Trevligt!!! Stort Grattis till er alla!!!
    kram/ Ken

    SvaraRadera
  5. Grattis till er allihopa för den härliga nyheten.
    Kramisar till er

    SvaraRadera
  6. Grattis till hela familjen. Birgittas pappa, som var en man med humor och mycket visdom, sa ofta. "Det är så roligt att ni är så glada åt era barn". Ja, men det är väl alla? sa jag. "Nej du Matts, så är det inte". Vad roligt att ni gläds över detta stora under och vi gläds med er. En stor kram.

    SvaraRadera
  7. Grattis från oss också. Vi blir också farmor och farfar i början på mars. Det blir vårt första gemensamma barnbarn. Vi har ju flera sedan tidigare men då på var sitt håll. Så nu har vi något att se fram emot när vi kommer hem till våren :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Grattis, vilken Lycka!!
    Carina C

    SvaraRadera
  9. Tack alla söta ni som kommenterat vår lycka. :) Vi är så otroligt glada för våra ungdomars skull, och vi längtar så.

    SvaraRadera
  10. Det är bara att gratulera till denna tilldragelse! Underbart att bli farföräldrar......

    GRATTIS!

    SvaraRadera
  11. Grattis till dig och dem! Det är en härlig känsla att bli far och morföräldrar! Kram Elisabeth

    SvaraRadera