fredag 15 mars 2013

Ficklampor med mycket att lysa med.

Vi är lite ficklamps tokiga i vår familj:-) Kanske för att vi har såå svart o mörkt vinterhalvåret. När vi campar tex med lilla pärlan. Har jag en ficklampa hängandes vid necesären. Blir det märkt så har jag alltid med mig extra lyset:) Igår kom vår son med ett cykellyse/pannlampa som Kjell beställt av honom. Gabriel säljer dessa och dom lyser huuur bra och mycket som helst.:-)
Så här såg cykellyset ut. Man kan även använda den som pannlampa om man vill. Kjell cyklar sommar som vinter till jobbet, så detta blir perfekt till homom. Nu ser han vart han cyklar när det är mörkt,  kan man säga. Vi testade den i vardagsrummet i går kväll. Grannarna undrade nog vad vi pysslade med:) Den var verkligen mycket att köra med. Ordentligt med lyse var det.
Denna ficklampa är då min. Som jag har köpt av Gabriel. Jag är verkligen supernöjd med den:) Det är extra stora batterier,laddare, en adapter, för småbatterier, som man även kan använda...som inte är med på bilden. Och en egen hållare att förvara ficklampan i. Ficklampsnörder det är vår familj. :-)
http://gabrielgranberg.wordpress.com/2013/02/28/ultrafire-ficklampa-saljes/ Gabriel har lagt ut en bild och förklaring på hans blogg...är du sugen? gå in och läs hos honom. Kanske du också köper dej en.

Trevlig helg // D

4 kommentarer:

  1. Håller med!
    Ficklampor är bra att ha lite varstans.
    Strömavbrott kan det bli.
    Vi har utplacerat lampor lite varstans plus att mobilen utöver allt annat också innehåller en lampa!
    Just nu lyser världen största lampa för, jag vet inte vilken dag i ordningen, kanske 12!

    Det blir att gå ut och få D- vitamin!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Dessan! Ja, de är ju alltid bra att ha! Men jag tror faktiskt att vi har noll ficklampa just nu hemma:/ Tänker många gånger att köpa en men glömmer alltid:)
    Har en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  3. Visst är det bra med ficklampor, det är svårt att klara sig utan. Dessutom är det favoritleksaker för de små barnbarnen. De "ficklar" som ju kom in i SAO (ordboken) för några år sedan. Ha en ljus helg! Kram 3 M

    SvaraRadera
  4. Nog behöver man bli lite upplyst ibland ;) Hur har det gått med inköpet av Mac - fortfarande beslutsångest över det? Kram och ha en skön fredagskväll

    SvaraRadera