fredag 8 mars 2013

Skype & Virkbeskrivningen

Godmorgon alla kära bloggare och läsare.
 
Idag är det en riktig skit dag hos oss. Det stormar o blåser så det känns i kroppen. Jag har dessutom fått ha ett morgon skype samtal med min goa väninna Yvonne på morgonen, trots jobb hos dom:-)  http://joytillsammans.blogspot.se/. Dom håller på att byta kök hemma, men hon hade ändå tid att skypa en stund med mej:-) Glad är man för det. Kul med hennes lediga dagar...annars jobbar dom flesta dagtid. Igår var jag till sonen (Gabriels) kompis mamma Marianne. Hon hade en beskrivning översatt åt mig...på kjolskyddet som jag tänkt prova att virka. Gissa vilken färg:-)  LIME såklart:-) Jag har vit cykel så det blir en karamell på den. Kanske det blir någon mer färg...jag får se. Tusen tack Gurras mamma Marianne för beskrivningen:-))
Ska dra till stan för lite inköp av garner efter lunch:-) Ha en bra dag och en trevlig helg:-) Sen håller jag tummarna för min artist på lördagens melodifestival. Det ska bli riktigt spännande. Det blir nog en telefonröst fr mej:-)
 
Trevlig helg
Kram// D

6 kommentarer:

  1. Bra med vänner! Läckert skydd. Jag är usel på handarbete men gillar bakning och matlagning när jag har tid.

    SvaraRadera
  2. Trist att ni har sådant väder!
    Vi har sol för tredje dagen i rad!
    Satt i går en timme i " pensionärskuvösen "!

    Trevlig helg o
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vi pratade om så mycket annat och "glömde" bort väder rapporten ha ha ha Som Lennart berättade, sol för 3:e dagen, helt underbart och jag åt årets första glass!!
    Ska bli spännande att följa ditt virkande.
    Kramizar från solen hihihi

    SvaraRadera
  4. Ja de går undan me hennes kök!
    Kul att man kan prata med Skype och även se varann :)

    Ha en bra kväll! Kram

    SvaraRadera
  5. Det är klart vilken färg du skulle välja. Blir nog snyggt. Vår röst på lördag om vi tittar går till Louise Hoffsten. Börjar tycka det är lite tjatigt med melodifestivalen. Har pågått för länge och är för mycket jippo för oss. Men det finns ju annat att titta på istället. Tur att vi har olika smak. Trevlig helg. Kram 3 M

    SvaraRadera
  6. Kul med ett virkat cykelskydd - det har jag inte sett förut. Ha en riktigt skön helg du med! Kram

    SvaraRadera