onsdag 20 mars 2013

Nu är husbilen fixad o klar & solen skiner

I morse kl 07.00 åkte vi från gården med vår lilla pärla, som skulle till Luleå och fixas till. Ett bälte till översängen skulle sättas, nytt sidolock, vid passagerarstolen, och en ny panel för värmereglaget. Det gick så trögt, så dom bytte ut allt. Dom är helt suveräna att ha att göra med på Husvagnscenter.
Medan vi väntade. Fick vi låna denna lilla skönhet. Nog är dom bussiga som lånade ut en bil åt oss. Så vi kunde ta oss runt i stan. Tala om att jag blev glatt överraskad när vi körde iväg med denna fina lilla bil. Det är en Toyota som följer med om man köper en stor husbil...Morelo:) Vi båda blev lite kära i den här bilen. Lagom stor stadsbil & ätt o parkera med. Det var absolut ingen studsburk heller, som vi trodde först. Perfekt stor för 2 pers.
När vi tackat för lånet o fått våra nycklar till husbilen var det dax att åka hemåt.
Mår såå bra  här på väg hem efter ett antal timmar för att invänta husbilen.
Här kan man då sitta och njuta med superfint väder. Torr o fin väg. Som sommarföre. Och pricken över i:et ....ett par nyinköpta 30 kronors solglasögon:) ha ha
Här hann jag ta ett foto av Kjell i husbilen i full gång.Vi hann bara hem så åkte dom nyinköpta limegröna"brallorna"på.  Skämt å sido. Så tycker jag att det är snyggt att dom kommit med lite färg glada byxor, även till män. Varför ska dom bara behöva ha svart hela tiden. Jag fick honom att inhandla dessa på Jula idag. Det gäller att lysa upp tillvaron:-)
Här kommer min arbetande limegröna karl:-) ut ur husbilen. Det är mycket eldragning för en elektriker. Alltid är det någon kabel som ska gömmas eller fixas på ett bra sätt. Tur är att Kjell kan:)

Hos oss lyser solen fortfarande och det känns helt underbart. Ha en fin onsdag på er:)

Kram//D
 

11 kommentarer:

  1. men vilken häftig liten bil:) Kjells byxor är lika gröna som min man just inhandlat till mig.¨
    Skitsnygga! /Kaizenken

    SvaraRadera
  2. Hej Dessan! Så det är där vart solen har varit idag! Undrade vart den har tagit vägen:)
    Vad roligt att ni fick pärlan fixat och fick låna så fin lilla bil liten stund! Inget fel på byxorna heller:)
    Har en fin kväll!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  3. Då vet jag vem som snott solen :)
    Så skönt med en firma man kan lita på. Kram

    SvaraRadera
  4. Kerstin: Jo visst var bilen söt? Jaha:-) har S-O oxå varit på Jula? Det är kul med någon ny färg. Kram

    Sirpa: Synd att ni inte fått ha en solig o fin dag som oss. Men kallt har det blåst. Som isbitar. Lillbilen var verkligen som en karamell ska jag säga. Nej det är sant...dom är snygga brallorna:) Ha en fin kväll du oxå . Kramen

    SvaraRadera
  5. Anette: jajamensan:-) avslöjad. Vi är dom skyldiga:) Dom är bra där vi köpt husbilen. Aldrig omöjliga. Kram till dej

    SvaraRadera
  6. Aha då vet jag var solen är, bra!
    Er väl unt!

    Men så bra att de hade byxor i rätt färg!

    Det är oerhört värdefullt med verkstad som är intresserade av kunden!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Lennart: Det var verkligen snällt sagt. Jag önskade att alla kunde dela på solen dock. Mera rättvist då:-) Men visst! helt otroligt att det fanns byxor i rätt färg. Man liksom dras åt det ljusgröna:)) Absolut är det helt perfekt med en firma som lyssnar och fixar. Dom bryr sej verkligen. Ha det gott. Jag hoppas ni slipper mer snö nu. Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Dessan! Vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Lycka till!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  9. Det ser härligt ut att ha en husbil.
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Trodde att ni varit inne hos husbilsfirman? Men de kanske inte gjorde alla grejor som behövdes göras. Man får oftast kolla om allt blivit gjort är vår erfarenhet. Men å skönt att det är fixat så ni kan åka ut och njuta av bilen när våren äntligen kommer. Vi får kanske ha vinter hela våren? Kram 3 M

    SvaraRadera
  11. Vilket fint Vårväder ni har! Ser så härligt ut på vägen där ni rullar fram.
    Fina byxor som Kjell har skaffat, hade inte du ett par rosa?
    Njut vidare i solen
    Kramiz

    SvaraRadera