måndag 25 mars 2013

Sonen ( Gabriel) överraskade mej:)

I lördags överraskade sonen sin mamma o kom upp till oss över dagen :) Naturligtvis visste Kjell att han tänkte komma. Dom två planerade detta. Men!! så glad jag blev när jag såg honom komma gående mot servicehuset. Jag var precis på väg därifrån och gick rakt emot Gabriel o Kjell:))

Vi packade fikaväska och liggunderlag och drog upp till skidbacken Vittjåkk. Gabriel hade med sig 2 kompisar också. Dom körde egen bil eftersom sonen skulle stanna med oss och äta middag innan han åkte vidare hemåt igen.
Här är då alla 3 killarna på väg att åka i backen igen.

Vi hade en jättetrevlig dag i backen. Solen kom och visade sig långa stunder mellan molnen.

Lunch i restaurangen blev det också:-)
Det är så fint häruppe.Frisk luft och vackert:-)
Det finns en del olika förgårdar även uppe vid Vittjåkkbacken.

När vi kom ner till samhället efter dagen i backen, blev det en bastu innan vi åkte till vår favorit restaurang AFRODITE som ligger mitt i samhället Arvidsjaur. Är ni i farten...ska ni åka och äta här.
Afrodite är en fin restaurang som vi gillar i alla fall:)
Vi åt så gott och mycket:)
Min mat:)
Kjells mat
Gabriel valde detta smaskiga
Ett bord precis vid utgången. Inte många som väljer att sitta här dock.
Jag gillar deras taklampa skarpt. Den har ett så fint sken:)och fina färger.

Vi hade en jättefin dag även idag. Tack för att du kom o överraskade din mamma:) Gabriel.  Jag gillar såna glada överraskningar:) Snällt av dej att köra dom 24 mil t.o.r.:-) Det var verkligen enormt gjort:)  Nu ska jag ialla fall ut på en promenad i solskenet. Soliga kramar från Piteå:)

Kram// D

2 kommentarer:

  1. Visst är det trevligt med glada och positiva överraskningar!
    Syns att ni haft det bra under helgen!

    Helt rätt
    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig helg ni verkar ha haft tillsammans med nära och kära. Visst är det kul med överraskningar hihihi att planera en överraskning är också kul.
    Lampan, jag har en liten sådan lykta, som jag köpte i Turkiet, jättefint sken.
    Kramiz

    SvaraRadera