onsdag 27 mars 2013

Påsken står för dörren:))

I går stod jag och försökte pynta vår bro. Det var inte lätt:) Jag stod där och brottades med alla björkkvistarna....som inte ville som jag ville:)) Jag hade dessutom för lite kvistar, märkte jag.  Så det blir en tur till och plocka mera ris, o sätta mer vippor:) Mitt i allt detta kom postbilen.  Jag blev så glad när jag såg att vi fått post av min kära bloggväninna Yvonne :)) i Stockholm & hennes Jakob.
Yvonne hade gjort ett så fint påskkort och stoppat i en träkniv med påskmotiv...som en tupp:) Den var så jättesöt. Jag gillar också dessa fina träknivar. Tusen tack kära vänner. Det var en fin påsk present som damp ner i " lådan". Sen var det lite spännande att öppna detta lilla kort. Det var några dra här och ta loss mig innan jag var klar:)) Min mamma brukar också hitta på såna här liknande saker. Med att dra och trycka:)) Kul överraskning tycker jag. Jag har inte sådan fantasi kan jag säga..ha ha.  Jag brukar inte skicka påskkort heller. Så jag önskar alla er kära vänner, bloggare, och läsare...Glad Påsk så här istället. Hoppas det är OK:)

Kram// D

7 kommentarer:

  1. Så synd att " Påsken står för dörren " ::))!

    Då kan ni inte komma ut till bobilen och göra en tur!?!

    Ha nu en jättetrevlig Påsk!

    Lev väl o

    Kram

    SvaraRadera
  2. Lennart: Ha ha ha. Du är rolig du:-) Kanske påsken såtr " på sidan om dörren" då ist, så vi kommer ut. För det vill vi ju:)Trevlig påsk på dej oxå. Kram

    SvaraRadera
  3. jag sänder inte heller iväg några påskkort, några mail och några sms och så bloggen :)
    fast det var fina presenter du fick via posten, kul när det dyker upp överraskningar.
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej Dessan!
    Jag tycker du har pyntat fint! Vilken fin kort och kniv du fick! Jag brukar inte heller skicka nån påskkort! Så jag säger, Tack och glad påsk till dig också vännen!
    Har en skön onsdag!
    Kram Sirpa♥

    SvaraRadera
  5. Agneta: Tycker att allt vad korthälsning har som försvunnit. Lite tråkigt dock. Man blir ju så glad när det dimper ner i brevlådan trots allt. Men man kan ju görs så här vi bloggen...att hälsa till varandra:) Jo påskpaketet som kom blev jag jätteglad över. Hoppas du får det bra oxå i påsk. Kram


    Sirpa: Hej på dej:) Oj tack för det. Pyntet ska bli bättre idag. Det behövs mer ris:) Jo visst var kortet o kniven fin. Varma påskhälsningar tillbaka till dej från mej. Kramen

    SvaraRadera
  6. Det var väl trevligt att få ett roligt och gulligt påskrev med present och allt. Omtänksamt. Vi la av med påskkort för flera år sedan. Önskar de flesta glad påsk via bloggen, det får räcka. Nu är vi ute och åker med vår husbil, då är allt bra. Ha en skön helg. Kram 3 M

    SvaraRadera
  7. Så fint du har gjort på bron med stol o bord och fjädrar o ris. Kan vara skönt för Påsk-kärringarna att sitta ner en stund innan dom flyger vidare!
    Ska också försöka få till lite pynt utanför i morgon, då jag är ledig.
    Roligt att brevet kom fram hihihi
    Glad Påsk
    Kramizar

    SvaraRadera