tisdag 29 oktober 2013

Kanelbulle...av nylonstrumpa.

Nu har jag hittat på ett nytt projekt:) Så gott ser det dock inte ut...än ialla fall. När jag satt o tittade på hela Sverige bakar...pratade just med väninnan Joyillsammans under pausen. Vi pratade om kanelbulle hatten som en kvinna visade i programmet....hon gillade att baka just kanelbullar, och var ett proffs. Hon hade alltid på sig sin hatt under kanelbullens dag.
Självklart blev det ett detektivarbete för mig...hur man gör en kanelsnurra...som hatt:-)) Jag tog en nylonstrumpa och fyllde den med vadd...sedan satte jag det andra benet av nylonstrumpan ovanpå. 
Jag talkade med min "bulle" med...
....Versa Color, som jag använder när jag gör scrapbooking kort. Jag försökte göra "bullen" ugnsbrun:)
 Sedan satte jag mig och började sy på "strösslet". Det var ett piller göra men kul.
Den formas mer och mer som en bulle tycker jag:) Nu är resåret fastsatt och min hatt är klar med bullpapper också....nej skojar...det är en spets som jag sytt fast så det ser ut som bullpapper:-))
Ett jättekul projekt för en kanelbulle älskare som mej:-) :-)
Ha ha ha. Jag ääälskar kanelbullar:-))

Kram// D



7 kommentarer:

  1. Hahaha sitter på bussen och ser detta inlägg och skrattar, svårt att skratta tyst haha Underbar såå rolig hatt Undrar hur man gör en CupCake hihi Kramizar

    SvaraRadera
  2. Ha ha va fin du blev me bullen på huvudet!
    Bra gjort!
    Du kanske får beställning nu :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Häftigt!
    Vad ni kan hitta på!

    Lev väl o
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men du är för härlig!!! :)) Kram

    SvaraRadera
  5. "Du rolig", sa alla pizzabagare till mig, när jag levererade till dem för många år sedan. Jag säger samma sak till dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Snygg hatt, men hellre en kanelbulle i munnen än en på huvudet. Kram, 3M

    SvaraRadera
  7. Men så härligt.
    Vad uppfinningsrik och pysslig du är!
    Kram

    SvaraRadera