onsdag 23 oktober 2013

Vinterdäck inköp till cykeln. Min nya cykel

Hos oss har snön kommit, blivit is och idag regnar det. Aj aj vilket skitväder. Eftersom vi sålt o köpt andra cyklar. Så fattades det vinterdäck på makens cykel. Han får bara inte cykla mera på sommardäck på cykeln. Han använder den sommar som vinter till o från jobbet. Så igår blev det vinterdäcks inköp:) 
Så nu kan jag känna mig trygg. Och framför allt han kan känna sig lite tryggare med "nabbade" däck:-)

Har ni inte dessa däck på cykeln och använder den vintertid...handla. Det är en billig livförsäkring. Detta däck kostar 299 kr på Biltema.

Bild på min fina cykel, köpt av sonen.
Måste få visa en bild på min nya cykel. Sonen ville sälja sin el-cykel. Såklart jag ville köpa den istället. Min el-cykel annonserades...trots snö...som vi hade hunnit få. Inom 2 timmar var cykeln borta från min ägo:-)) En kvinna satt just o kollade in blocket...på just en el-cykel. Precis då kom min annons in...hon nappade direkt:-)) Både hon o jag blev glada såklart:) Sonen hade ett bättre batteri på sin cykel och den var nyare än min. Sen sitter jag rakare på den här cykeln. Jag slipper få ont i mina axlar, som jag fått av min andra cykel.  Har varit så avis på hans fina cykel och nu är den min!! jiippi. Tack Gabriel för att jag fick köpa din fina cykel.

Kram// D

5 kommentarer:

  1. Husbilen får vinterhjul, men cykeln vinterförvarar jag. Kram, 3M

    SvaraRadera
  2. Man kanske ska slå till min vinterdäck till cykeln eller mannen kan investera de så kan vi sälja en bil!
    Ha en fin dag!
    Anna
    PS: gillar din nya cykel

    SvaraRadera
  3. Rackarns så fin cykel, gillar färgen och bra att ni köpt dubbdäck! Jag hade tänkt cykla till jobbet men det regnar såå, det blir bilen!
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Blocket är fantastiskt!

    Jag hade bortåt 25 annonser och allt såldes! Så bra att det kommer till fortsatt användning!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till nya cykeln. Förståndigt att utrusta cykeln med vinterdäck med dubbar. Själv cyklade jag i stort sett varje dag till jobbet förra vintern. (Endast 800 meter) Som kallast var det -23 grader. Jag ville bara testa var gränserna går. Några gånger var det nästan blankis, men jag kände inte av minsta halka, tack vare dubbdäcken. Jag har en sommarcykel och en vintercykel med dubbdäck. Det är skönare att sätta sig på cykeln än att starta en helt igenfrusen bil. Lycka till med cyklandet. Kram från oss i Smålandsskogarna.

    SvaraRadera