måndag 14 oktober 2013

Paltmiddag och vinterdäcksbyte.

I går kom vår son förbi för att byta till vinterdäck på sin bil hos oss. Det passade bra...för vi skulle äta  palt tillsammans också. Fort var det gjort..att däcken byttes på våran bil och på sonens. Man har snabba karlar i huset. Oj vad skönt. Nu kan vi köra lugnt även om det fryser på...för nu blåser det isvindar.

I går hade vi Kjells bror o dotter Tova här hos oss också, plus vår son Gabriel. Vi bjöd på pitepalt som Kjell hade gjort. Jag är glad att han vill göra just den maträtten. Det är tungt att reda ihop potatisen och mjölet för mej...mina axlar orkar inte med dom rörelserna. Palten blev jättegod. Och alla var mätta o belåtna när dom gick hem:-)) 

Kjell slappar...hur det nu går:-)
Vi har sålt soffan och fåtöljen vi hade i vardagsrummet...och nu väntar vi på vår nya soffa. Reservfåtöljen från gästrummet har hamnat i v-rummet, och Kjell försöker att slappa i den:-)) Själv har jag en gungstol från min mormor som jag sitter i. Inte är det så mysigt....lite hårt har vi det just nu. Men det blir nog mjukare så småningom..haha.:-D

Kram// D

3 kommentarer:

  1. JO slappa är nödvändigt efter palt!

    Det blir ännu bättre sedan med nya möbler!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mina ungar älskar palt men inte jag.
    Det går helt enkelt inte ner. *L*
    Ha en finfin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Är det Paltkoma Kjell har hamnat i hihihi
    Spännande med nya möbler.
    Kramiz

    SvaraRadera