fredag 18 oktober 2013

Promenad i ny snö

Som jag sa igår så fick vi lite snö i går. Naturligtvis måste man ta sig en promenad då.
 På väg hemåt blev det att "pulsa" i lite snö:) Njae:)...kanske inte så mycket pulsa i snö, men tillräckligt mycket hade det kommit ändå:)

Sen skulle jag ta en "snabb" väg genom skogen hem. Tänkte söka lite gran eller en kvistar under högspänningsledningen...men snabbt gick det inte. Jag gick och gick ...i skogen. Ut därifrån kom jag en hel timme senare:-))) inte blev det en snabb genväg precis. Det var så härligt ute. Helt plötsligt hör jag ett intensivt "knackande" i telefonstolpen precis ovanför mitt huvud...
Där satt en hackspett och hetsde lös på telefonstolpen:) Jag fotade och zooomade. Men någon kvalitet blev det inte detta foto. Eftersom jag bara hade mobilen. Men söt var den som jobbade på så hårt:)

En fin dag i härligt solsken, och en trevlig kväll som avslutades med smörgåstårta tillsammans med våra goda vänner. En bra dag helt enkelt.

Kram// D

6 kommentarer:

  1. Sol och blå himmel är ju OK!

    Snö är nog också OK uppe hos er men här nere NEJ!

    Det blir bara problem och slask!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vägrade gå ut i snön och idag var den borta.
    Jippi...
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är vackert med snö, men jag tycker ändå inte om den. För min del kunde det gärna vara höst fram till julafton och vår från nyårsdagen!

    Ha det så jättebra!

    SvaraRadera
  4. Positivt tänkande, "Det blev en bra dag" trots snön. Kram.

    SvaraRadera
  5. Sån fin promenad du fick. Och kul att fånga en hackspett - oftast hör man de ju bara. Kram

    SvaraRadera
  6. Fina vita bilder på snön, det ser härligt ut.
    Kramiz

    SvaraRadera