lördag 15 februari 2014

1:a dagen i storstan:)) Alla hjärtans dag

Vi brukar säga att det inte är någon match för en Norrlänning att ha långa avstånd dit man ska...men igår tyckte vi att det var tungt innan vi var framme dit vi skulle:)
Vi började med incheckning av vår resväska, och hann med att surra lite med vår kompis Leif:-)
Sen blev det dags att boarda planet som skulle ta oss till stora Hufvudstaden...Stockholm:))

Vi hamnade rätt långt bak jag och Kjell...dessutom på var sida om gången..men det gick också jättebra.
Man kan nästan tro att det var jag som jobbade som flygvärdinna på den här bilden:-) haha. Men icke:)
Vi blev försenade också i 30 minuter. Vi vet inte varför vi stod stilla så länge..men jaja, vi är här nu.
Sen fick vi vänta på väskan som skulle packas ur ut flygplanet. Men det gick ändå hyfsat fort...så gick vi vidare till Arlanda Express.
Väl framme vid Rica City hotell efter Kungsgatan.
Efter att vi kastat in väskorna på rummet, och vänt på klacken för att hinna med ett besök vid Kista mässan. Så blev det nästa färdsätt...tunnelbanan:)...pust. Det gäller att ligga i för att hinna allt:-)))
Naturligtvis gick vi ganska omgående mot Knaus monter på mässan. Vi ville se om det var någon skillnad på vår Knaus sky i 700 leg-2012. Och årets modell:) Men det var inte många vi kunde se iaf.

Vi träffade såklart vår vän Jakob och en kompis till honom...Anders. Det var trevligt. Vi gick med dom på mässan...Yvonne jobbade.
Leif och Kjell tog sig en prommis bland husbilarna också.
Efter mässan åkte vi till Gamla Stan för att söka en butik som jag ville in i. Men när vi kom fram hade den stängt för dagen...typiskt!! Så det blir en tur dit i morgon. Men en del kvällsbelysning fanns det där.

Vi bytte kläder och gick för att äta en Alla hjärtans middag...som tydligen alla andra tänkte också:)

Det blev en 3 rätters middag på "Jensen´s Böfhus" :) Där dom hade pyntat och gjort så fin med hjärtan ballonger lite överallt dagen till ära..alla hjärtans dag. En skön avslutning på kvällen. Lite bildbomber kommer här:)
Det var riktigt fullsatt här:)
Det fanns en hel del strössel att välja mellan när man valde glass. Man fick äta hur mycket man ville:))
Min förrätt....
Kjells förrätt
Min varmrätt...Kjell hann börja äta så det gick inte att fota...haha
Glass med varfritt strössel:) Så det blev självklart lite av varje:))

Det var en trevlig kväll för oss på den här restaurangen...det gör vi gärna om:))
Det hela avslutades bra. Tack kära make för en fin alla hjärtans dag och kväll:-))