tisdag 18 februari 2014

Resten av resan o hem

På Stampen hamnade vi med våra vänner. Den träffpunkten är i Gamla Stan. Där var det massor med folk. Men kul att få se lite uteliv när vi är där med vänner som hittar till allt, där det händer:-) Längst fram var det en scen där det spelades live musik:-) Det var så trångt att vi hade problem att vända oss:-)

Till slut hittade vi ett "ståbord" där vi kunde "hänga" en stund.

Innan vi drog vidare till nästa ställe:-) En restaurang vid namnet "Pong".
 Det var så mörkt inne på restaurangen så det gick inte att fota. Speciellt när man inte vill använda blixt. Så ni får nöja er med en bild från utsidan som Yvonne tog...o jag lånade den av henne:-)

Söndagen blev en lååång frukost vid hotellet. Vi hade ingen brådska, flyget skulle inte avgå från Arlanda för än 16.30..så vi hade god tid på oss. Så vi njöt länge av alla läckerheter.

Eftersom vi hade god tid på oss fick Kjell parkera sig vid tv:n i restaurangen...med alla andra som ville se OS skidorna. När det var våra Svenska killar som åkte. Så passade jag på att gå på stan lite. Det var nog därför det gick så bra för Sverige. För att jag inte såg utan var på shopping: )) Vi är så glada för både tjejerna och killarna som varit så vansinnigt duktiga o tagit guldmedaljer:-)
Måste verkligen gratta våra OS vinnare. Va bra dom varit...och är:-)

Sen blev det till att packa sig in i planet o åka hemåt igen. Tiden går fort när man har trevligt;-)
 Fin utsikt från planfönstret... ovan molnen:-) Måste säga att jag kände skillnad...när vi åkte från Luleå åkte vi med Norwegian, och där var det ner suttna gamla stolar och ont i nacken hade jag innan vi var framme.
 Men hemvägen åkte vi med SAS. Det kändes stabilare, bättre och skönare stolar..o inga problem m nacken. Och en säker landning. Helt enkelt bättre:-)

Vi satt precis på vingen o jag försökte fota ...men inte blev det någon bra bild. Men..men... Vi är glada o nöjda över resan och att komma hem igen.

Tillbaka i Luleå Kallax, är det bara till att stå o vänta på väskorna. Det gick hyfsat fort att få dom, sen var det bara till att söka igen bilen o se om den snöat över:-))
Det är lite mer snö här än i Stockholm kan man lugnt säga:-) Men inte gör det oss nåt. Vi gillar snö:-) hellre det än slask o regn. Vi var dy blöta på jackorna av regnet i storstan. Men det torkar ju:-))

Lite snö var det på bilen. Men inte så mycket. Vi stod parkerade under träd, så dom tog emot snön:-))
Vi har haft en trevlig helg. Synd bara att vi alltid är sjuka på dessa februari resor. Nu blir det ett tag till vi tar flyget till Stockholm. Nu blir det snart husbilen som får köra oss dit:-)) Idag är ändå Kjell på bättringsvägen...men för mig ökar influensan takten...

1. Oj vilken skillnad med all eran fina vita snö mot vårat regn. Idag däremot skiner Solen, knappt jag kan stava till det ordet längre
    Kramiz

2. Ser ut som ni haft en trevlig helg i " kungliga"!

Krya på er!
    Jag har inte varit förkyld på hela vintern, det kanske aldrig har inträffat tidigare!

Kram

3. Ja ni verkar haft det trevligt på er resa !!
    Så skall det ju oxå vara!!
    Men så mycket snö ni har,det gillar vi ej :-)

Ha det gott o krya på er/Kram

4. Yvonne. Inte har vi någon sol här inte...här snöar lite lätt idag. Det var härligt att komma hem till snön..tro det eller ej:-) Kram

Lennart: Jajjamensan. Vi har haft en helt superbra helg. Var glad att du är där du är...här i Sverige frodas bacillerna. Här...eller 8 mil härifrån oss..på vårt sjukhus i Sunderbyn. Härjar det mycket av svininfluensa. Dom sjuknar in personal och patienter. Avdelningar har fått stänga pga det. Inte roligt. Ha det bra där ni är. Kram

Rolle o Carina: Jo vi har haft det trevligt. Visst ka man ha det när man åker på resa. Många aktiviteter o träffa vänner. Det är kanon:) Vi gillar snön hellre än regn..faktiskt:) Kram

5. SAS är bäst alla kategorier. Har också upplevt Norwegians hemska stolar. *rys*

1. Ullis: jag märkte sån stor skillnad att vi bokar nog SAS nästa gång:-)

6. Å så gott med hotellfrukost.
    Ha en fin dag!

7. Jag tror att en trevlig resa och nya upplevelser förlänger livet. Kram

8. Ni har haft trevligt på er avstickare till huvudstaden, men skönt att komma hem.......