söndag 2 februari 2014

Husbils tur till Arvidsjaur

Nu har vi återvänt hem från en helg vistelse med husbilen. Det har varit sååå skönt trots att det snöat hela hela helgen. Inte bryr vi oss om det. Vi har ändå varit ute och promenerat i timtals ändå.
Haft trevliga kvällar tillsammans:)....
Sett på melodifestivalen 1:a delfinalen i går kväll :-) Jag höll självklart tummarna för min favorit...
....Yohio :-)
Självklart blir det tummen upp för mig när han går och vinner direkt till globen:)
Jag var glad för dessa 2. Dom var dom 2 jag tippade på ...att dom skulle gå vidare i går.

I morse innan vi åkte hem, vaknade vi till en del snö. Ibland undrar man hur ofta en del är o tittar till sina husvagnar. Lite igloo varning:-))
Kjell lånade en snö föra av campingen och började sitt morgon jobb. Att få undan lite från entre´n till husbilen. Vi var inte ensamma som var ute och skottade i morse.

När vi kom hem. Blev det lite innevård av vår kära husbil. Lite tvättning, både inne och ute:) Det vi bara är så besvikna över är att verkstan inte får till vår bodels dörr. Dörren som är så sned nu, att nu går den inte att stänga ordentligt ens. Värre har dörren blivit i helgen. Vi går in genom förar dörren nu...Oj vad ledsen jag blir över detta...det är verkligen jätte jätte tråkigt.
Vi är så nöjda och jätteglada över vår husbil. Men att Tyskland kan få strula så länge med att skicka nya reservdelar...som en dörr till en husbil. Det är verkligen katastrof. I dagsläget är vi inne på 3:e dörrbytet, och just nu är vi väldigt besvikna..tyvärr.


6 kommentarer:

  1. Jättetråkigt med dörren!
    När det krånglar så blir det inte lika kul!
    Minns när kylskåpet strejkade på första bobilen!

    Bråk över en månad innan det funkade!
    Det var före KABE men inte Solifers fel!

    Hoppas ni nu får ordning på det!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag älskar alla, som är nöjda och glada, trots bekymmer, som vi alla möter. Visa mig dem, som ser mer nöjda och glada ut än ni gör, efter er resa, trots bekymmer med er Bobil. Visst är det underbart att komma ut. Jag känner mig så nöjd, med vår lilla kortresa i helgen. Kram.

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft det bra trots problemet med bodelsdörren. Hoppas det ordnar sig snart. Inte rimligt med sådan långbänk. Kramar Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Härligt ni kommer ut i denna vinter,kul !!!
    Men vi väntar nån månad till :-)
    Tråkigt med dörren,så ska det inte behöva vara!!
    Hoppas verkligen det ordnar sig till slut ...

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara helmysigt att ha husbil!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Trist med dörren, men jag läser ju här ovan att det löste sej rätt snabbt ändå. Skönt!

    SvaraRadera