måndag 17 februari 2014

Scrapbookin jobb igen...skolväska// och presentutdelning till alla


Jag har suttit o pysslat lite till kära väninnan Yvonne. Ville stoppa mina upptryckta stämplar, scharms o blommor i nåt..som jag hade med mig som present till henne. När vi nu skulle besöka dom i helgen. Så vi jobbade både jag o Kjell med denna. Jag hade en liten mall till denna skolväska:)...den förstorades till A3 format...sen fick Kjell sitta med linjal o mäta för att få den så stor som jag ville ha den...så här blev resultatet:) Bottenfärg/stommen är i svart hårt papper, sen rosa och turkos.
Framsidan av väskan :)
 På baksidan:)
 Här satte jag en bild på oss 2 tillsammans. Då ser hon den bilden varje gång hon öppnar väskan:))
På baksidan ser hon också mej:)
 Kopierade en bild av väninnan och klistrade in den i en ram och satte en lite rosett i rosa framtill.
En "friend" charm är ett måste på denna skapelse. En gåva från mej till Yvonne Joytillsammans .


 Roligt är det att ge bort en sak till en person som blir så genuint glad som Yvonne blev när hon fick min hemmagjorda "skolväskan"..fylld med småsaker:-) Då har man lyckats:)


Som jag sa så hade vi liten presentutdelning till varandra på vårt hotellrum: Yvonne och Jakob började sjunga ...ja må hon leva...i förskott:-) (som egentligen är idag 17/2 :-)). Och fram kom ett paket som hon gjort och som dom köpt till mej:-)

 Kartongen till innehållet har Y gjort till mej.
 Örhängena i äkta silver är gjort av henne till mej.
 Den här fina boken var i paketet.:-) Tusen tack.

Vi gav Jakob ett förskottspaket också...han som fyller år i Mars:-) Ostbricka som är köpt i Arvidsjaur med ren motiv:)
Till Kjell köpte jag ett tennarmband på symässan, med Skellefteå AIK färgerna svart och gult:-) Han blev jätteglad.
( Presenten till mej och presenten jag gjort till Yvonne:)...liten skolväska )
Tusen tack kära vänner för denna gången:-))

Så det blev allmän presentutdelning i lördags. Det var trevligt. Tack för alla gratulationer på min födelsedag som jag redan fått på morgonen också:-)). Vi har åkt på förkylning både jag o Kjell. Så vi är lite däckade båda två. Men han orkade ändå åka iväg på jobbet.



13 kommentarer:

  1. Oh, så mycket fint i ett och samma inlägg! GILLAR din skolväska massor, den blev verkligen super!

    Och GRATTIS på födelsedagen också!
    Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis på födelsedagen.
    Krya på er båda två.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Så mycket vackert ni gjort !!!

    Krya på er o ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  4. Cornelia. Tack snälla. Det var fina ord. Tack för krya på dig/er hälsningen också. Vi kämpar på. Kram

    Joy: Tack igen för gratulationen:) Vi kämpar på att bli frisk. Jag är mer knäckt o ont i kroppen idag. Men sånt går över. Kramiz

    Lennart. Tusen tack. Kram

    Rolle o Carina: Tack så mycket. Tack snälla för krya på er hälsningen. Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till dig på stora dagen! Superfin väska du gjort, verkligen! Ha en fortsatt fin dag.
    kramiz fr Ken

    SvaraRadera
  6. Ken: tack så mycket för det snälla: Kram

    SvaraRadera
  7. Stort Grattis till dej på Din dag!
    Så jättefin väska du gjort till Yvonne!
    Kramar

    SvaraRadera
  8. GRATTIS på din stora dag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Kors o tvärs: tack så mycket:) x2. Kram

    Widings: tack så mycket. Kram

    SvaraRadera
  10. Oj du är verkligen klurig och pysslig.
    Så fint det blev!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Rose-Marie i Rosvik18 februari 2014 kl. 08:08

    Vilken jättefin väska!!! Så händig du är! ♡

    SvaraRadera