torsdag 13 mars 2014

cykeltur i solen

Min cykeltur igår blev i solsken:-) Hur härligt som helst ...och i flera timmar susade jag fram...och ja..jag hade cykelhjälm. Vågar inte cykla utan hjälm nu..sen jag höll på bli påkörd av en kvinna som korsade cykelvägen utan att se att vi kom cyklandes...jag flög över cykelstyret och ner i ett dike. Mina knän var inte sig själva efter detta. I maj blir det 2 år sedan.

 Stannade till för att fota lite i solen. Vi har inte helt isfritt uppe hos oss...men det börjar lossna även här.

Det blev en fin cykel dag i går. Med en kaffestop hos mina kära föräldrar. På kvällen tog vi en promenad för att hälsa på hos sonen Gabriel och Therese. Där vi fick kaffe med dopp:)

Jag o Kjell promenerade i +7 grader:) man får passa på att njuta, för till helgen hotar dom med sämre väder.


6 kommentarer:

  1. Cykla i solen det är livskvalitè det!

    Vi har inte sett ett moln på sju dagar!

    Hoppas på blå himmel i Sverige också!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du har väl dubbar på cykeln, eller är det isfritt på vägarna.....ta det försiktigt!

    SvaraRadera
  3. Hjälm är nog en billig livförsäkring även för cyklister!!
    Jag kör alltid med den på med Mc:n :-)
    Soligt har ni oxå,Hääärligt !!! Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas isen försvinner o det inte blir väderbakslag så ni kan njuuta våren läänge i år :-)

    SvaraRadera
  5. Sån härlig tur du gjort. Att det är så varmt hos er med - härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Alla som kör bil borde cykla några veckor för att lära sig att se upp med oss som cyklar. Tur att det gick bra för dig trots allt. Kram & Trampa vidare.

    SvaraRadera