måndag 10 mars 2014

Pyramidkort..mitt första:)

Det har blivit lite mycket olika pyssel för min del ...den här tiden. Många som fyller år o lite gåvor. Här på bloggen...min dagbok:) vill jag spara mitt första pyramid kort:-)

När vi kom till våra vänner Alf o Agnetha..i helgen. Hade jag såklart gjort ett litet pyramidkort till dom. På ena sidan hade jag hängt en fisk och en "tag" på en fiske båt...och en charms..friends. Alf gillar att fiska  så därför blev det en lite firre o en båt på ena sidan ...som hänger. .....

På andra sidan blev det en ring där det står änglavakt...o så hänger det en ängel som jag gjort till Agnetha. Både hon o jag gillar änglar. Man kan hänga det i en halskedja eller bara ha den som prydnad där vid pyramidkortet:)
 Jag gjorde även ett par örhängen med garn nystan och nålar...till en handarbeterska:) Passade så bra:)


Här nedan är pyramidkortet utvikt, ..tar man bort pinnen som håller ihop allt m locket, så ser man att jag gjort en del stämpelmotiv med olika text...om vänner, som dom är till oss:) Ovanpå ligger locket till pyramiden...där jag klistrat en massa blommor, blad och en charms som ser ut som en riktig camping skylt...till våra husbils vänner som snart hämtar ut sin husbil och får börja campa. För det är härligt med campar liv:-)


En liten ram med ett foto av mej och Kjell...en bild av givarna till vännerna:) ...i en ram inne i kortet. Så dom inte glömmer oss:):) Det här var också mitt alldeles första pyramidkort till våra fina vänner Alf o Agnetha. Inlägget från helgen har jag lagt in nedan:-))


7 kommentarer:

  1. VILKET fint kort!
    och

    Vilken helg ni haft!

    Sedan är det ju supertrevligt att ha sitt eget att krypa in i för natten!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Superfint pyramidkort, allt har du då tänkt på i det kortet.
    Mysig helg tillsammans, hade ni också förstår jag av alla bilderna hihi
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Lennart: Tack snälla:) Vi har haft en bra helg, det är sant. Det var bra med husbilen för natten....för min rygg var lite gormig. Då var det skönt med min egna säng:-)). Kram

    Joy: Det var gulligt sagt:) Försökte tänka på att det passade in på båda våra vänner:) Mysigt det hade vi verkligen. Men helger går bara för fort:)) Kramiz

    SvaraRadera
  4. Så läckert!!! Har aldrig sett något liknande! Ha de gott! Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Husbilen Ellen: Tack så mycket för dom snälla orden. Ha det gott ni med. Kram

    SvaraRadera
  6. Blev ju superfint, ditt pyramidkort!

    SvaraRadera
  7. Cornelia: tack snälla. Det blir nog bättre när man får testa några ggr till:-) Kram

    SvaraRadera