tisdag 4 mars 2014

Livsstil eller Hobby:-) o ny kaffemaskin

Visst kan det stämma att för vissa är det en hobby och för andra en livsstil:) Vi njuter varje gång som vi får åka ut med vår pärla:-))
( Hittade den här bilden på nätet...det är inte våran husbil)

Nu har vi dessutom en snygg kaffemaskin i husbilen. Som passar exact i hålet i köksinredningen. Den har vi fått i present. Kjell är jätteglad.:) Och ivrigt packar upp den här:-))



Han har beställt Kaffepads så han klarar sig. Sen blir det några extra koppar som ska stå ovanför kaffemaskinen. Den är liten men väldigt omtyck av dom som har denna maskin redan i sina husbilar.
Tackar åter igen dom som gav oss denna superfina present. Ni vet vilka ni är:-) Ni är bäst:-))

Kroppen min är inte riktigt med ännu efter min förkylning o mina astmabekymmer. Men det blir bättre o bättre. Får man bara sova så:-)) I natt satt jag med datorn kl 03.00!! Jag vet! Man ska sova då:-))

11 kommentarer:

  1. Skönt att det börjar gå på rätt håll med förkylningen iallafall, låt det ta sin tid för jag tror att man har igen det sedan. Annars så ligger ,man ganska snabbt igen?
    Perfekt att kaffemaskinen fick plats i luckan :) bara att njuta av kaffet!
    kramar

    SvaraRadera
  2. Wouw vilken fräck kaffemaskin! Livsstil, exakt vad vårt motto är: Concorde REISEMOBILE AUS LEIDENSCHAFT.

    SvaraRadera
  3. Jag har "levt på kaffe", större delen av mitt liv. Nu har jag tvingats till att dra ned konsumtionen till hälften. I husbilen kokar vi vatten till "Pressobryggaren", det blir hett och bästa smak. Kram.

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev med kaffemaskinen! Helt perfekt ju! Vi har vår kaffemaskin i skåpet (garderoben) mellan köket och sängen ;)

    SvaraRadera
  5. Vad fint det blev, passade ju perfekt i "hålet" snygg var den ju också........

    Krya på dig och ta det lugnt!

    SvaraRadera
  6. Perfekt med en sån med i Bobilen !!
    Vi har en "Tassimo" med på våra färder.
    Det blir supergott och enkelt!!

    Ha det gott/Kram

    SvaraRadera
  7. Du får fortsätta kurera dig så du blir frisk!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Agnetha: Jo det är bara att vänta för mig när jag blir sjuk. Brukar ta minst 3 v innan jag blir lite bättre. Segt som bara den. Men jag vet ju att det blir bra till slut...åtminstone med astman. Kroppen den är som den är:-) lite tilltufsat...som inte blir bättre. Kaffemaskinen ska testas så fort vi får padsen till den:-) Då ska här drickas kaffe:-)) Kram

    Lena: Visst ! Känns lite lyxigt med en sån kaffemaskin. Men detta hål i inridningen är ju för den där maskinen. Livsstil...visst!! :-) Kram

    Matts: Kaffet måste finnas med i nån stil i husbilen. Vi kokar också vatten o har snabbkaffe till. Det funkar också. Men nu önskade Kjell sej den där maskinen. Och han fick den...men inte av mej:) Men snäll var dom som gav honom/oss den här. För snyggt blev det också:) Kram

    Freedomtravel: Visst blev det snyggt. Och snyggare blir det när kopparna kommer dit också:-)

    Widings: Japp! Jag tycker också att detta passade perfekt. Tack för krya på dej hälsningen:-) Kram

    Rolle o Carina: Absolut blev det perfekt.Tassimo har vi hemmavid:-) Det är gott det cockså. Men vatten kokar vi lika ofta med snabbkaffe som sagt. Kram

    Millan: Tack snälla. Ha det gott du med. Kram

    SvaraRadera
  9. Husbil har för oss blivit en livsstil!

    Vi kommer att bo i den större delen av året!

    4 - 5 koppar kaffe på morgonen är en bra start på dagen!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Liten fin kaffemaskin, förstår att ni ville ha en i det hålet.
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Lennart: Det blir nog en livsstil med tiden. När man kan åka ut när och hur som helst:) Då dricker du mer än mig...jag dricker 3 koppar på morgonen här hemmavid:-)) Kram

    Joy; Visst var den liten...o naggande god:) Passade perfekt där i hålet:) Kram

    SvaraRadera