söndag 11 maj 2014

Bakat citron cupcake

I går lördag, hade vi så trist väder. Det snöade och regnade om vart annat. Så vad gör jag då...jo bakar:)
Det blev en citron cupcake till våra vänner, som kommer idag o hjälper oss att byta fönster i köket. Kjell har åkt på nåt typ av rygg skott...Då är vi glada som är så snälla o erbjuder sin hjälp.



Nu gjorde jag inte likadan "icing" ovanpå, som på bilden. Lite olika karamellfärg också.


 Nu kan vännerna komma:-)  Fikat är bakat och klart. Tack för att ni finns.






8 kommentarer:

  1. Oh så smaskigt det där ser ut då !! :-)
    Tur att det är så långt emellan oss annars
    har vi vart där för längesen o provsmakat ! :-)
    Men just ja,ja håller ju igen på vikten kom ja på!

    Ha det så gott/Kram

    SvaraRadera
  2. Rolle o Carina: ni hade varit så välkomna:-) man måste unna sig ibland ialla fall:) duktigt jobbat som kan hålla dej fr fikabröd. Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  3. Mums!
    Synd att det är så långt till er!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lennart: men fort är du hos oss. Med er nya bil:-)) ni är oxå välkomna:)) Kram

      Radera
  4. Mums så gott det ser ut och vilken fin bakduk du har hihihi
    Jag har också bakat, kanelbullar blev det.
    Kramizar

    SvaraRadera
  5. Oj vilken konditor du är, hoppas jag får smaka någon gång. Kram

    SvaraRadera
  6. Men oj vilken konditor du är. Hoppas jag får smaka någon gång. Kram

    SvaraRadera
  7. Joy: Dom var jättegoda. Receptet är från bakboken jag fick och den fina bakduken funkade superbra:) Och snygg är den:) Kanelbullarna hoppas jag får smaka på när vi snart kommer till er:-)) Kramiz

    Matts: Absolut ska ni få smaka någon gång:-)) Kram

    SvaraRadera